728 x 90

وال استریت ژورنال: آمریکا جنگنده‌های خود را با بمب‌های سنگرشکن مجهز کرد تا با ایران مقابله کند

جنگنده آمریکایی
جنگنده آمریکایی

به گزارش وال استریت ژورنال (۲۸آوریل ۲۰۲۳)، آمریکا در پیامی به رژیم ایران اعلام کرد که جنگنده‌های خود را به بمبهای سنگرشکن مجهز کرده است. طبق گفته مقامات آمریکایی، هواپیماهای ای۱۰ (A-۱۰ Warthogs) نیروی هوایی دارای سلاحهای هدایت‌شونده دقیق ۲۵۰ پوندی در خاورمیانه حاضر هستند.

این اقدام برای بازدارندگی رژیم ایران در جدیدترین تلاش ارتش آمریکا است. بمبهای ۲۵۰ پوندی سنگرشکن بر روی هواپیماهای ضربتی که اخیراً به خاورمیانه فرستاده شده‌اند، نصب شده است. تصمیم برای نصب تسلیحات قدرتمندتر بر روی اسکادران ای۱۰ به این منظور طراحی شده که خلبانان بیشترین شانس موفقیت در انهدام سنگرهای مهمات و سایر اهداف حفاظت‌شده در عراق و سوریه را داشته باشند. این هواپیماها قادر به حمل ۱۶ بمب سنگرشکن هستند.

ژنرال گرینکویچ اعلام کرده است که اسکادران جدید نشان‌دهنده افزایش ۵۰درصدی تعداد هواپیماهای تهاجمی در منطقه است. این اقدام بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای تقویت حضور نظامی آمریکا در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها در مورد حملات رژیم ایران و متحدان شبه‌نظامی آن در سراسر منطقه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0aa0de8-40b8-4800-8d77-f4c89aae59c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات