728 x 90

واشنگتن پست: مذاکرات هسته‌یی ایران بر سر موضوع تروریسم به بن‌بست رسیده است

مذاکرات اتمی
مذاکرات اتمی

واشنگتن پست روز ۱۳فروردین در گزارشی از بن‌بست مذاکرات اتمی ایران نوشت: مذاکرات هسته‌یی ایران بر سر موضوع تروریسم به بن‌بست رسیده است.

درخواست تهران برای لغو نامگذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی و امتناع آمریکا از انجام آن، مذاکرات یکساله بر سر احیای توافق هسته‌یی ایران را بدون هیچ ملاقات جدید برنامه‌ریزی شده جدید و فضای کمی برای مصالحه، متوقف کرده است.

واشنگتن پست افزود:... یک مقام آمریکایی آگاه در مورد این موضوع که به شرط ناشناس ماندن در مورد موضوع حساس دیپلماتیک و سیاسی صحبت می‌کرد، گفت: «در این مرحله، هیچ چیز قابل قبولی برای طرفین پیشنهاد نشده است».

این مقام گفت: این‌که آیا ایالات متحده به هر طریقی تسلیم خواهد شد یا نه به رئیس‌جمهور بایدن بستگی دارد و رئیس‌جمهور تصمیمی نگرفته است. از نظر سیاسی، ما می‌دانیم که برداشتن این گام بسیار دشوار است».

در حال حاضر، رابرت مالی، رئیس مذاکره‌کننده ایالات متحده، در یک مجمع سیاست خارجی آخر هفته گذشته گفت: موفقیت «نه نزدیک است و نه اجتناب‌ناپذیر».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6324920-3a7e-4d11-b826-e40f9a94857d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات