728 x 90

واشنگتن پست: حمله آمریکا به شبه‌نظامیان یک تست کلیدی طرح بایدن برای تعامل و مهار رژیم ایران است

جنگنده آمریکایی - عکس از آرشیو
جنگنده آمریکایی - عکس از آرشیو

واشنگتن پست روز ۹اسفند در مطلبی درباره حمله آمریکا به شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی نوشت: حمله نظامی این هفته آمریکا به شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران بیانگر یک تست مقدماتی حیاتی در تلاش دولت بایدن برای بالانس کردن اهداف متضاد با ایران است...

واشنگتن پست افزود: روز جمعه، وقتی خبرنگاران از بایدن سؤال کردند که پیامش به ایران در صدور اجازه این عملیات چه بوده وی گفت: ”شما نمی‌توانید با مصونیت [از مجازات] دست به‌عمل بزنید. مواظب باشید“...

تصمیم دولت برای حمله به یک پایگاه شبه نظامیان در سوریه، به‌جای عراق، بیانگر تعمد آن برای به حداقل رساندن اصطکاک با دولت در بغداد بود که در دوران ترامپ به‌شدت نسبت به حملات یکجانبهٔ آمریکا به اهداف میلیشیاها انتقاد کرده بود.

باین‌حال، دولت عراق ناراحتی خود را از این حمله نشان داد. در یک بیانیه، وزارت دفاع عراق آنچه که به‌نظر می‌رسید حرف وزیر دفاع لوید آستین است که عراق قبل از این حمله اطلاعات در اختیار دولت آمریکا قرار داده را پس زد.

این بیانیه گفت: «همکاری ما با نیروهای ائتلاف بین‌المللی به یک هدف مشخص محدود است... جنگ با داعش و تهدید آن برای عراق بگونه‌ای که حاکمیت عراق در آن حفظ شود».

نورمن رول که مدیر ایران در اطلاعات ملی آمریکا تا سال۲۰۱۷ بوده گفت: «اقدامات دولت و حمایت اروپا از تصمیم آمریکا در پاسخ به تست‌های منطقه‌یی رژیم ایران مشخص خواهد کرد که آیا تهران فکر می‌کند می‌تواند در دوران بایدن در منطقه مهاجم‌تر باشد یا نه. اما اگر رژیم ایران اوضاع را تشدید کنند، ما گزینه دیگری بجز دست زدن به همین کار نداریم تا از نیروها و متفقین خود حفاظت کنیم».

وال استریت ژورنال نوشت: حملات هوایی آمریکا در سوریه به شبکهٔ تدارکات‌رسانی رژیم ایران در مرز عراق ضربه زد.

وال استریت ژورنال روز جمعه ۸ اسفند در گزارشی از حمله آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان رژیم ایران نوشت: حملات هوایی آمریکا در سوریه به شبکهٔ تدارکاتی رژیم ایران در مرز عراق ضربه زد.

وال استریت ژورنال افزود: حملات هوایی آمریکا در سوریه یک ایستگاه مهم در شبکهٔ ایران که برای انتقال تسلیحات و رزمندگان در سراسر خاورمیانه از تهران تا بیروت استفاده می‌شود را هدف قرار داد.

در اوایل روز جمعه به وقت محلی، نیروهای آمریکایی به سایتهایی در اطراف آلبوکمال درست در آنطرف مرز عراق ضربه زدند که در منطقه‌یی قرار دارد که در اساس تحت کنترل میلیشیاهای مورد حمایت ایران است و به‌عنوان یک نقطهٔ ترانزیت تدارکاتی استفاده می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7d225a7-425d-4ab7-85ff-f9b6119749fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات