728 x 90

امیر ترکی فیصل: رژیم ایران حتی یک روز ثابت نکرده که کشوری صلح جو است

امیر ترکی فیصل
امیر ترکی فیصل
امیر ترکی فیصل رئیس مرکز پژوهشهای اسلامی، تأکید کرد رژیم ایران حتی یک روز هم اثبات نکرده که کشوری صلح‌جو و خواهان همکاری است. بلکه چیزی که دیده می‌شود افزایش دخالت در امور کشورهای منطقه و سخنان خصمانه توسط سران این رژیم است که می‌گویند چهار پایتخت از کشورهای عرب را در کنترل خود دارند و 200هزار نظامی ایران در جهان عرب حضور دارند و بغداد پایتخت تاریخی کشور فارس است.

وی افزود: «رژیم ایران در کشتار و آواره کردن مردم سوریه دست دارد… بنابراین نمی‌توان عملکردهای رژیم ایران علیه کشورهای منطقه را نادیده گرفت و در اموری دیگر با آن همکاری کرد».

امیر ترکی فیصل گفت: طمع های رژیم ایران حد و مرزی ندارد چرا که این رژیم می‌خواهد تمامی جهان تحت کنترل آن باشد.

امیر ترکی فیصل افزود: عراق و سایر کشورهای عرب حتی یک روز هم با رژیم ایران دشمنی نکرده‌اند. شورای همکاری خلیج‌فارس مخالف جنگ در ایران و عراق بود ولی زمانی که خمینی جنگ عراق را شروع کرد ما در کنار عراق ایستادیم.

در ارتباط با سوریه نیز او گفت این کشور با جنگ رژیم ایران روبه‌رو شد که با شبه‌نظامیان مسلح و سپاه پاسداران به پیش می‌رود، نزدیک به 500هزار سوری طی 5سال کشته شدند. او اشاره کرد که رژیم ایران در رویدادهای سوریه شراکت مستقیم دارد و در کشتار و آواره کردن مردم این کشور دست دارد به‌طوری‌که نزدیک به 6 میلیون سوری از کشورشان آواره شده و دو و نیم میلیون نفر از آنها در عربستان سعودی پذیرفته شده‌اند و این آمار غیر از میلیونها نفری است که به کشورهای همجوار سوریه و اروپا رفته‌اند.

او اضافه کرد که نمی‌توان عملکردهای رژیم ایران علیه کشورهای منطقه را نادیده گرفت و در اموری دیگر با آن همکاری کرد. او تأکید کرد که منظورش رژیم ایران است نه مردم این کشور چرا که میان ما و مردم ایران مناسباتی مردمی برقرار است و این می‌بایست نقطه شروع تفاهمهای آینده باشد.

فیصل خواست تا شبه‌نظامیانی که توسط رژیم ایران حمایت می‌شوند دست از ویرانی عراق بردارند تا بتوان این کشور را کشوری دانست که می‌توان با آن همکاری کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38daad8a-c429-4df7-8be6-f3c0444eb852"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات