728 x 90

واشنگتن پست: حماس حداقل از یک سال پیش با کمک رژیم ایران در حال طراحی این حمله بوده‌اند

جنگ در غزه و اسرائیل
جنگ در غزه و اسرائیل

روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌یی که روز دوشنبه ۱۷مهر منتشر کرد با اشاره به جنگ در غزه به‌نقل از مقامات پیشین و فعلی اطلاعاتی نوشت: «شبه‌نظامیان فلسطینی حماس که با حمله «غافلگیرکننده» به اسراییل بیش از ۹۰۰نفر را کشته و تعداد زیادی را مجروح و زخمی کردند، حداقل از یک سال پیش با کمک جمهوری اسلامی در حال طراحی این حمله بوده‌اند».

جاناتان فاینر از مشاوران امنیت ملی کاخ سفید: رژیم ایران به‌طور گسترده در حملات حماس شریک است.

واشنگتن پست ۱۸مهر۱۴۰۲:

مقامات می‌گویند حماس از رژیم ایران سلاح و آموزش دریافت کرده است.

جاناتان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: «آنچه که می‌توانم بدون شک بگویم این است که رژیم ایران به‌طور گسترده در این حملات شریک است. این رژیم چندین دهه حامی اصلی حماس بوده است. برای آنها اسلحه تهیه کرده است. به آنها آموزش داده است. از آنها حمایت مالی کرده است. و بنابراین، از نظر همدستی گسترده، ما در مورد نقش رژیم ایران کاملاً واضح هستیم»... .]

مقامات اطلاعاتی کنونی و سابق غرب و خاورمیانه روز دوشنبه گفتند شبه‌نظامیان فلسطینی پشت حمله غافلگیرکننده آخر هفته به اسرائیل، حداقل یک سال پیش با حمایت کلیدی از سوی متحدان ایرانی که آموزش نظامی و کمک لجستیکی و هم‌چنین دهها میلیون دلار برای تسلیحات، غربی و میانه فعلی و سابق ارائه کردند، شروع به طراحی این حمله کردند... .

مقامات گفتند در حالی که نقش دقیق رژیم ایران در خشونت روز شنبه نامشخص بود، این حمله منعکس‌کننده جاه‌طلبی چندین ساله تهران برای محاصره اسراییل شبه‌نظامیان مجهز به سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته‌تر است که قادر به حمله به عمق کشور یهودی هستند...

در مصاحبه‌ها، بیش از دوازده تحلیلگر اطلاعاتی و کارشناسان نظامی از پنهان‌کاری و پیچیدگی حمله حماس، که شامل حملات همآهنگ شده در سراسر مرز اسراییل توسط صدها مرد مسلح از طریق زمین، دریا و هوا - از جمله پاراگلایدرهای موتوری- بود، ابراز شگفتی کردند.

حمله زمینی با انبوهی از راکت ها و پهپادها همراه بود که از اوایل روز شنبه در سراسر مرز پخش شدند و اهدافی را با درجه‌ای از دقت مورد اصابت قرار دادند که در حملات قبلی حماس دیده نشده بود. به‌گفته تحلیلگران، در حالی که گروه فلسطینی دارای شبه‌نظامی توانمند و خطوط مونتاژ بومی برای راکت و هواپیماهای بدون سرنشین است، یک حمله در مقیاس روز شنبه بدون کمک قابل توجه خارجی بسیار چالش برانگیز بود... .

جاناتان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: «آنچه که می‌توانم بدون شک بگویم این است که رژیم ایران به‌طور گسترده در این حملات شریک است. رژیم ایران برای چندین دهه حامی اصلی حماس بوده است. برای آنها اسلحه تهیه کرده‌اند. به آنها آموزش داده‌اند. از آنها حمایت مالی کرده‌اند. و بنابراین، از نظر همدستی گسترده، ما در مورد نقش ایران کاملاً واضح هستیم»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/378b95c6-fbaf-4f80-bdcd-259bad671d18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات