728 x 90

واشنگتن پست: انفجار ناآرامی‌ها در ایران

تجمع دانشجویان دانشگاه تهران
تجمع دانشجویان دانشگاه تهران

واشنگتن پست ۲۹شهریور نوشت: ناآرامی در ایران پس از مرگ یک زن در بازداشت «گشت ارشاد» فوران می‌کند.

گفته می‌شود پنج نفر به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند... . روز دوشنبه سومین روز نا آرامی در سراسر ایران بود و در نقاط مختلف کشور، از جمله در تهران تظاهرات برگزار شد. همزمان شبکه‌های اینترنت در بخشی از کشور محدود شد. تصاویر به دست آمده انبوه مردمی را نشان می‌دهد که موتورسیکلتی را به آتش کشیده‌اند و تعدادی در درگیری با نیروهای انتظامی مجروح شده‌اند.

 

سناتور رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز ۲۸شهریور در توئیتر خود نوشت: اقدامات هولناک پلیس ارشاد فقط آخرین نمونه از ظلم ویرانگر رژیم ایران بر زنان و همه شهروندان است.

 

به گزارش رویترز، آمریکا خواهان پاسخگویی در مورد مرگ یک زن ایرانی شد که هفته گذشته در تهران به‌دلیل «بد حجابی» دستگیر شد. سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید گفت این اقدام توهینی فاحش به حقوق‌بشر است. باید برای مرگ مهسا حسابرسی در کار باشد».

 

بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز ۲۹شهریور نیز در توئیتر خود نوشت: رژیم ایران باید به آزار و اذیت سیستماتیک زنان پایان دهد.

 

مورگان اورتگاس، سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه آمریکا روز ۲۸شهریور اعلام کرد: ایرانیان شجاع به خیابان‌ها آمده و شعار می‌دهند «مرگ بر دیکتاتور». خطاب به مردم ایران می‌گویم: ما فریادهای رسا و روشن شما را می‌شنویم، و هرگز تا آزادی هر زن و مرد ایرانی دست از مبارزه بر نمی‌داریم.

 

کلودیا تـِنی عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز ۲۹شهریور در توئیتر خود نوشت: همزمان با ورود ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور رژیم ایران به آمریکا، مردم ایالات متحده در کنار ایرانیان شجاعی ایستاده‌اند که بار دیگر برای اعتراض به وحشیگری رژیم ایران با هم متحد می‌شوند.

 

نت بلاکس، دیدبان جهانی اینترنت، روز ۲۸شهریور در یکی از آخرین گزارشات خود نوشت: ایلان ماسک می‌گوید شرکت اینترنتی ماهواره‌ای استارلینک به‌دنبال معافیت از تحریم‌های اینترنتی ایران به‌منظور ارائه خدمات اینترنتی به مردم ایران است.

نت بلاکس افزود: اظهارات ایلان ماسک در بحبوحه سلسله اختلالاتی است که در اینترنت ایران به‌خاطر اعتراضات مردم ایجاد شده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10294b37-da27-47bd-bdd2-db456b128a93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات