728 x 90

واشنگتن پست: آیا آمریکا می‌تواند رژیم ایران و گروه‌های نیابتی که منطقه را به خطر می‌اندازد، باز دارد؟

جنگ در غزه
جنگ در غزه

واشنگتن پست، سه‌شنبه ۲آبان در مطلبی درباره نقش رژیم ایران در تنشهای منطقه نوشت: آیا آمریکا می‌تواند ایران و گروه‌هایی را که تسلیح می‌کند و آموزش می‌دهد از انجام حملاتی به اسراییل که خطر تبدیل جنگ آن متحد آمریکا علیه حماس به آتش‌سوزی منطقه‌یی را به خطر می‌اندازد، باز دارد؟ این یکی از آزاردهنده‌ترین پرسش‌های پرزیدنت بایدن در بحبوحه خشم فزاینده خاورمیانه از رنج غزه است.
روز دوشنبه، دولت بایدن پیام خود را به جمهوری اسلامی سخت‌تر کرد و مستقیماً آن را مسئول حملات موشکی و پهپادی گروه‌های نیابتی به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه دانست و قول داد که ضمن ابراز نگرانی از تشدید این حملات در سراسر منطقه آن را مورد حسابرسی قرار دهد... .
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی در کاخ‌سفید به خبرنگاران گفت که رژیم ایران به‌طور فعال این حملات را تسهیل می‌کند و دیگرانی را که ممکن است بخواهند از درگیری به نفع خود یا به نفع ایران سوء‌استفاده کنند، تحریک می‌کند... .

واشنگتن پست در ادامه مطلب نوشت: تخلیه[نیروی آمریکا از منطقه] در مقیاس بزرگ یک عملیات پیچیده و خطرناک خواهد بود. این‌که آیا بحث به آن می‌رسد و این‌که آیا درگیری منطقه‌یی بشود به این بستگی دارد که رژیم ایران چشم‌انداز واکنش آمریکا را برای منافع خود بسیار پرهزینه ارزیابی کند یا خیر.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d3c4a2d-7ef5-48c0-b168-04d020644dd2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات