728 x 90

واشنگتن فری‌بیکن: کنگره از ارتش آمریکا به‌دلیل دعوت از حسین موسویان تحقیق می‌کند

سناتور راجر ویکر و نماینده مایک راجرز
سناتور راجر ویکر و نماینده مایک راجرز

واشنگتن فری‌بیکن روز جمعه ۱۰شهریور در گزارشی نوشت: کنگره از فرماندهی استراتژیک آمریکا درباره دعوت از حسین موسویان از مقامهای رژیم ایران که در مورد تلاش برای ترور رهبران آمریکایی رجزخوانی کرده بود تحقیق می‌کند.

حسین موسویان در سمپوزیوم بازدارندگی فرماندهی استراتژیک ایالات متحده STRATCOM سخنرانی کرد.
واشنگتن فری بیکن دریافته است که پس از این‌که یکی از نهادهای اصلی جنگی آمریکا میزبان یک مقام سابق رژیم ایران بود که سال گذشته به‌دلیل رجزخوانی و لاف زدن در مورد تلاشهای رژیم آخوندی برای ترور رهبران آمریکایی مورد انتقاد قرار گرفت، کنگره خواستار پاسخگویی از رهبران ارشد نظامی ایالات متحده شده است.
این تحقیقات - که توسط سناتور راجر ویکر عضو عالی‌رتبه کمیته نیروهای مسلح سنا و نماینده مایک راجرز رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان رهبری می‌شود.
این اقدام به‌دنبال گزارش فری بیکن درباره تصمیم فرماندهی استراتژیک ایالات متحده برای میزبانی از سخنرانی حسین موسویان، یکی از اعضای سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی رژیم ایران که به‌عنوان متخصص امنیت خاورمیانه و سیاست هسته‌یی در دانشگاه پرینستون کار می‌کند، صورت گرفته است...

ویکر و راجرز بر اساس نامه‌یی که روز پنجشنبه به ژنرال آنتونی کاتن، فرمانده STRATCOM ارسال شد و توسط فری بیکن به دست آمد، خواستار دانستن نام و سمت همه مقامات مسئول برای تأیید دعوت از موسویان هستند. موسویان طی سخنان خود در این گردهمایی از دعوت کاتن به کنفرانس تشکر کرد.
ویکر و راجرز در نامه خود می‌نویسند: «ارائه یک پلتفرم رسمی توسط دولت ایالات متحده برای انتشار دروغهای تاریخی و تبلیغات رژیم ایران برای موسویان، عمیقاً نادرست است»... .
جمهوری‌خواهان در کنگره با این نظر [دعوت موسویان‌] موافق نیستند.

نماینده جیم بنکس Jim Banks، یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، به فری بیکن در روز سه‌شنبه گفت: «موسویان به رهبری تلاش‌های رژیم قاتل ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌یی کمک کرد تا بتواند ایالات متحده و متحدان ما را تهدید به نابودی کند. اکنون او در پرینستون نیمه بازنشسته شده و به‌عنوان یک مبلغ تمام وقت برای سپاه پاسداران به سر می‌برد. دعوت از او برای نشر اکاذیب در سمینار نظامی ایالات متحده دیوانگی است».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8cc8de5a-fcfa-4377-b73a-c379881fc7e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات