728 x 90

واشنگتن فری بیکن: کرانه باختری مملو از گروه‌های تروریستی تحت حمایت رژیم ایران شده است

کرانه باختری
کرانه باختری

واشنگتن فری بیکن گزارش داد: کرانه باختری که زمانی آرام بود، اکنون مملو از گروه‌های تروریستی تحت حمایت رژیم ایران شده است. کارشناسان می‌گویند رژیم ایران دهه گذشته را بی‌سر و صدا به قاچاق تسلیحات پیشرفته به کرانه باختری گذرانده است تا بیش از ۲۲ گروه شبه‌نظامی مسئول حملات تروریستی اخیر را مسلح کند. تمرکز رژیم ایران بر کرانه باختری از حدود سال ۲۰۱۴ آغاز شد و در طول سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به‌شدت تشدید شد.

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان در اجلاس شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا گفت: بدتر شدن اوضاع در خاورمیانه به این دلیل است که شبه‌نظامیان مختلف توسط رژیم ایران حمایت می‌شوند، چه در لبنان، چه در یمن و یا حتی سوریه، هم‌چنان به حملات خود به اسراییل ادامه می‌دهند.

وزارت‌خارجه انگلستان روز جمعه ۹شهریور با صدور بیانیه‌یی نگرانی عمیق خود را از عملیات نظامی اسراییل در کرانه باختری ابراز داشت. در این بیانیه از جمله آمده است «ما از روشهایی که اسراییل بکار گرفته و گزارشهایی از تلفات غیرنظامیان و تخریب زیرساختهای غیرنظامی نگران هستیم. خطر بی‌ثباتی جدی است و نیاز به کاهش فوری تنشها دارد. گسترش بیشتر درگیریها و بی‌ثباتی در کرانه باختری برای هیچ‌کس سودی ندارد».

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و استارمر، نخست‌وزیر انگلستان طی دیداری، در مورد وضعیت خاورمیانه بحث و تبادل نظر کردند. رویترز گزارش داد: آنها عمیق‌ترین نگرانی خود را در مورد افزایش تنش در منطقه خاورمیانه ابراز کردند و از همه طرف‌ها دعوت کردند که این تنشها را کاهش بدهند. آنها هم‌چنین درخواست خود را برای آتش‌بس فوری تکرار کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd5479b5-48e9-48c4-be51-6886e68f60d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات