728 x 90

واشنگتن فری‌بیکن: نقض تحریم‌های رژیم ایران از طریق شرکت آمازون

شرکت آمازون
شرکت آمازون

روزنامه واشنگتن فری‌بیکن روز پنجشنبه ۱۹خرداد، طی گزارشی نوشت، سپاه پاسداران رژیم ایران با استفاده از کمپانی آمریکایی مانند آمازون که در فروش محصولات به شیوه آنلاین تخصص دارد، توانسته برخی تحریم‌های آمریکا علیه خود را دور زده و به فناوریهای ممنوعه دست پیدا کند.
واشنگتن فری بیکن در این گزارش می‌نویسد، سپاه پاسداران توانسته با استفاده از یکی از کمپانی‌های تابعه شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران در ترکیه، از طریق آمازون سخت‌افزار‌های رایانه‌ای پیشرفته تهیه کند. آمریکا این شرکت متعلق به سپاه پاسداران را از سال۲۰۱۰ در فهرست تحریم‌های تروریستی قرار داده بود.
بر اساس اسنادی که اخیراً فاش شده، شرکت بازرگانی پتروشیمی رژیم ایران و شبکه شرکت‌های صوری آن در خارج از کشور، با استفاده از آمازون تحریم‌های آمریکا و تحریم‌های بین‌المللی علیه سپاه پاسداران و دیگر نهادهای حکومتی رژیم ایران را دور می‌زنند.
این اطلاعات نشان می‌دهد که آمازون خرید اقلام سخت‌افزار رایانه‌ای از یک شرکت آمریکایی را تسهیل کرده است، که در نهایت از طریق یک شرکت تابعه مستقر در ترکیه که تحت کنترل رژیم ایران است، به شرکت پتروشیمی منتقل شده است.
فری‌بیکن در ادامه می‌افزاید، اهمیت نقش آمازون در نقض تحریم‌های سپاه پاسداران به این دلیل است که این کمپانی عظیم یک پیمانکار دولتی است، و قراردادهای کلانی به ارزش دهها میلیارد دلار در زمینه‌های مختلف با دولت آمریکا دارد، بنابراین همکاری آن با نهادهای تحت تحریم دولت آمریکا به عبارتی نقض غرض است و یک بغرنج بزرگ امنیتی است (خبرگزاری العربیه روز جمعه ۲۰خرداد).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86db39c0-1ecc-4f92-919b-aed7779890a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات