728 x 90

وال استریت ژورنال: تلاشها برای جلوگیری از گسترش درگیری بین اسراییل و حزب‌الله لبنان

حمله اسراییل به جنوب لبنان - عکس از آرشیو
حمله اسراییل به جنوب لبنان - عکس از آرشیو

به‌دنبال حمله مرگبار حزب‌الله لبنان در بلندی‌های جولان که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از کودکان گردید، دیپلماتها در آمریکا و خاورمیانه تلاش کردند تا از گسترش نبرد تمام‌عیار بین اسراییل و حزب‌الله جلوگیری کنند.

وال استریت ژورنال روز یکشنبه ۷مرداد نوشت: گزارشهای رسیده حاکی از آن است که مقامات کشورهای عربی و اروپایی و مقامات آمریکایی با همتایان خود در اسراییل و لبنان تماس گرفته‌اند و با ارسال پیام‌هایی ضمن هشدار به رژیم ایران به همه طرف‌ها اعلام کرده‌اند که علاقه‌یی به گسترش درگیری ندارند.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که نشانه‌ها حاکی از آن است که این موشک توسط حزب‌الله شلیک شده است. وی با اشاره به حق اسراییل برای دفاع از شهروندانش خواستار جلوگیری از تشدید اوضاع شد.
وی با بیان این‌که ما در حال گفتگو با دولت اسراییل هستیم اظهار داشت اما «ما هم‌چنین نمی‌خواهیم شاهد تشدید درگیری باشیم. ما نمی‌خواهیم شاهد گسترش آن باشیم. این یکی از اهداف ما از روز اول بوده است».
ارتش اسراییل اعلام کرد این موشک حامل یک کلاهک ۵۰کیلوگرمی یا حدود ۱۱۰پوندی بود که در نوع خود آن را یک محموله‌ای غیرعادی سنگین عنوان کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e437edce-ccd4-4d69-959e-6e4834b9afb3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات