728 x 90

واشنگتن تایمز: چین در مورد خرید نفت از ایران به کمپین فشار آمریکا تسلیم می‌شود

پالایشگاه نفت - آرشیو
پالایشگاه نفت - آرشیو

واشنگتن تایمز نوشت:‌ چین نخستین نشانه‌ها از تسلیم به کمپین فشار دونالد ترامپ را برای توقف خرید نفت ایران نشان داد.

پکن مدتها است گفته بود، تحریمهای تازه آمریکا را نقض می‌کند، اما این هفته یکی از کلیدی‌ترین بانکها و تأمین مالی چین و بزرگترین پالایشگاه‌های دولتی این کشور نشان دادند که آنها از کسب و کار خود با تهران عقب‌نشینی کرده‌اند.

واشنگتن تایمز نوشت: این عقب‌نشینی یک پیروزی بزرگ برای کمپین فشار آمریکا خواهد بود. قدرت بزرگتر اقتصاد آمریکا، مقامهای چین را مجبور کرد دوباره محاسبه کنند.

 

رایلی والترز، تحلیلگر سیاست در مرکز مطالعات آسیا، بنیاد هریتج، گفت: "شرکتهای بزرگ چین تنها در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کنند بلکه در کشورهای دیگر نیز سرمایه‌گذاری می‌کنند. اگر آنها تحت تحریم قرار بگیرند، آنها خیلی بیشتر از دست می‌دهند، به همین دلیل است که می‌بینید اصلی‌ها شروع به بیرون رفتن می‌کنند".

 

تحریم‌هایی که از ۴نوامبر اجرا می‌شوند به‌طور مستقیم کشورهایی را که نفت ایران را خریداری می‌کنند هدف قرار می‌دهد و دسترسی آنها را به بازارهای و مؤسسات مالی آمریکا را سد می‌کند.

 

شرکت ملی نفت چین (CNPC) و ساینوپک در نوامبر خرید نفت از ایران را متوقف می‌کنند

خبرگزاری رویترز ۲آبان۹۷ خبر داد که شرکتهای ملی نفت چین (CNPC) و ساینوپک از ماه نوامبر، خرید نفت از ایران را متوقف خواهند کرد.

این دو شرکت برای ماه نوامبر درخواستی برای واردات نفت از ایران ارائه نکرده‌اند. چین بزرگترین واردکننده نفت از ایران محسوب می‌شود. آمریکا قرار است تحریمهای مرحله دوم رژیم ایران را از ۴ نوامبر شروع کند.

 

خبرگزاری رویتر به‌نقل از یکی از منابع نوشت: به این دلیل شرکتهای ملی نفت چین و ساینوپک تصمیم گرفته‌اند که از ایران نفت وارد نکنند، چونکه نمی‌دانند که آیا در نهایت مشمول معافیت از تحریم‌های آمریکا می‌شوند یا خیر.

 

بانک کونلون چین اعلام کرد که معاملاتش را با رژیم ایران متوقف می‌کند

خبرگزاری رویتر اول آبان ۹۷ گزارش داد:‌ بانک کونلون، کانال انجام معاملات چین با رژیم ایران، آماده شده است تا پرداختها از رژیم ایران را تحت فشار تحریمهای قریب‌الوقوع آمریکا علیه این رژیم متوقف کند.

خزانه‌داری آمریکا بانک کونلون را در سال ۲۰۱۲ به‌دلیل معامله با رژیم ایران و انتقال پول به نهادی مرتبط با سپاه پاسداران تحریم کرده بود...

بانک کونلون به‌طور شفاهی به مشتریان خود گفته که از روز اول نوامبر نقل‌و انتقال پرداخت‌های ایران به چین در شکل یوان را متوقف خواهد کرد.

بانک کونلون از اواخر ماه اوت نقل‌ و انتقال ارز با ایران در شکل یورو را نیز متوقف کرده است. این بانک توسط بخش مالی شرکت ملی نفت چین کنترل می‌شود.

 

سیگال مندلکر اعمال تحریم‌ها برای رژیم ایران گران تمام خواهد شد

سیگال مندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم می‌گوید تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه رژیم ایران برای این رژیم گران تمام خواهد شد.

سیگال مندلکر که به همراه استیون منوشن وزیر خزانه‌داری آمریکا در سفر خاورمیانه‌ای به‌سر می‌برد، به تارنمای«گلوبز» گفت که دولت آمریکا انتظار دارد با اعمال تحریم‌ها خرید نفت کشورهای خارجی از رژیم ایران به اندازه قابل‌ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند.

 

تاثیر وسیع تحریمها به‌دلیل وابستگی رژیم ایران به درآمدهای نفتی

مندلکر گفت، از آنجا که اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی آن کشور وابسته است، تحریم‌های جدید تاثیر وسیعی بر آن کشور خواهد گذاشت و اضافه کرد طی ماه‌های اخیر اثر تحریمها با سیر نزولی ارزش ریال خود را نشان داده است.

سیگال مندلکر و اداره اطلاعات مالی و تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا نظارت بر اعمال و عملکرد تحریم‌های اقتصادی و مالی ایالات متحده علیه رژیم ایران را برعهده‌ دارد.

استیون منوشن وزیر خزانه‌داری آمریکا که روز یکشنبه در آغاز سفرش به شش کشور خاورمیانه گفته بود: هدف از این سفر تبادل نظر برای اعمال تحریم‌ها علیه رژیم ایران است تا هرگز نتواند به سلاح اتمی دسترسی پیدا کند.

خاطر نشان می‌شود، رئیس‌جمهوری آمریکا دونالد ترامپ در ۱۸اردیبهشت ماه سال جاری، با این استدلال که تهران روح برجام را نقض می‌کند، اعلام کرد واشنگتن از توافق برجام خارج می‌شود و تحریم‌هایی که پس از اجرای برجام لغو شده بودند را بار دیگر علیه این رژیم اعمال می‌کند.

دور اول تحریم‌ها در تاریخ شانزده مرداد به مرحله اجرا گذاشته شد و قرار است دور دوم تحریمها که شامل تحریم نفت و گاز نیز هست از سیزدهم آبان ماه، یعنی دو هفته دیگر اجرایی شوند.

با بازگشت بخش نخست تحریم‌ها، خرید دلار آمریکا توسط دولت ایران، تجارت فلزات گرانبها و برخی فلزات خام یا نیمه ساخته مانند آلومینیوم و فولاد به ایران، و برخی داد و ستدهای مالی جمهوری اسلامی ایران مشمول تحریم شد.

دور دوم تحریم‌ها، صادرات نفت و گاز، و داد و ستد مالی با بانک مرکزی ایران را هدف می‌گیرد.

 

مگا بانک تایوان مبادلات مالی با رژیم ایران را متوقف می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویتر ۳۰مهر۹۷ یک مقام ارشد بانک مگا گفت:‌«بانک بازرگانی بین‌المللی مگا» تایوان پس از تحریمهای ۱۳آبان علیه رژیم ایران، سازو کار تسویه مالی بین تایوان و ایران را انجام نخواهد داد.

این منبع افزود: سه نفر در رابطه با این موضوع به خبرگزاری رویتر گفتند بانک بین‌المللی تجارت مگا پرداختهای خود در رابطه با مکانیزم شفاف‌سازی بین تایوان و ایران را بعد از ۱۳آباان پایان می‌دهد.

 

مطالب مرتبط:

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a083d72-e821-4e6f-90f8-78f2a0401e74"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات