728 x 90

واشنگتن تایمز: مقامات مقابله با تروریسم عراق می‌گویند گروه کتائب شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران حمله به منطقه سبز را انجام دادند

منطقه سبز بغداد
منطقه سبز بغداد

واشنگتن تایمز روز ۳۰اردیبهشت در ارتباط با حمله موشکی به منطقه سبز بغداد گزارش داد: مقامات مقابله با تروریسم عراق می‌گویند که اعضای شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران به اسم کتائب مسئول حمله موشکی روز یکشنبه ۲۹اردیبهشت، که در نزدیکی مواضع دیپلماتیک و نظامی آمریکا در منطقه سبز بغداد اصابت کرد، بودند.

 

واشنگتن تایمز افزود: «مقامات ارشد سرویس مقابله با تروریسم این کشور روز دوشنبه ۳۰اردیبهشت به دیلی بیست گفتند که این گروه شبه‌نظامی، موشک کاتیوشا را که در نزدیکی زمین رژه در داخل منطقه سبز به‌شدت حفاظت‌شده اصابت کرد، شلیک کردند. این منطقه محل استقرار سفارت آمریکا و همچنین مقر مرکزی ائتلاف به رهبری آمریکا که با داعش می‌جنگد، است.

بر اساس گزارشات، مقامات عراقی می‌گویند حمله به‌عنوان یک حمله تکی طراحی شده بود که به‌عنوان روشی برای آزمایش دفاع آمریکا در داخل و اطراف اماکن کلیدی در عراق طراحی شده ولی آن نوع حمله‌یی نبود که واکنش نظامی آمریکا را برانگیزد».

 

همچنین در گزارش دیگری که وحشت مزدوران عراقی از جنگ را نشان می‌دهد، کتائب حزب الشیطان عراق  از طریق یک کانال تلویزیونی گفتند: «حمله به منطقه سبز ناموجه، به‌لحاظ زمانی نامناسب و در خدمت منافع عراق نیست.»

همچنین قیس الخزعلی از مزدوران رژیم آخوندی در عراق گفت: «جنگ احتمالی نه به سود جمهوری اسلامی و نه به سود آمریکاست. بلکه بدلایل عقیدتی کاملاً در راستای منافع اسراییل است».

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس یکشنبه شب ۲۹اردیبهشت ۹۸ به نقل از منابع نظامی عراق گزارش داد یک فروند موشک کاتیوشا در فاصله کمتر از یک مایلی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد فرود آمد. یک مقام نظامی بر این اعتقاد است این موشک از شرق بغداد شلیک شده است منطقه‌یی که محل سکونت شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران است.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به‌دنبال حمله به منطقه سبز بغداد در توئیتر خود نوشت: اگر رژیم ایران می‌خواهد بجنگد، این پایان رسمی رژیم ایران خواهد بود. هرگز آمریکا را دوباره تهدید نکن.

خبرگزاری رویترز ضمن بازتاب توئیت رئیس‌جمهور آمریکا افزود: در حالی‌که تنش بین دو کشور بالا می‌گیرد، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت خود رژیم ایران را تهدید کرد و نگرانی در مورد احتمال رویارویی بین آمریکا و رژیم ایران را افزایش داد.

 

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام بامداد امرور دوشنبه ۳۰اردیبهشت ۹۸تأیید کرد انفجاری در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد رخ داده، اما به هیچ شهروند آمریکایی آسیبی نرسیده است.

بیل اوربان، سخنگوی سنتکام روز دوشنبه طی بیانیه‌یی گفت: با اقدامی مشابه واقعه اخیر در منطقه سبز بغداد مدارا نخواهد شد و به‌شکل قاطع پاسخ خواهد داد.

وی افزود: آمریکا در صورتی که هر حمله‌یی شبیه این حمله توسط گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی مورد حمایت رژیم ایران و یا عناصری از این گروهها انجام شود تهران را مسئول می‌داند.

 

جرمی‌ هانت وزیر خارجه انگلستان امروز دوشنبه ۳۰اردیبهشت۹۸ در جریان اجلاس مجمع جهانی سلامت در ژنو به خبرنگاران گفت: من به رژیم ایران می‌گویم عزم طرف آمریکایی را دست کم نگیرد. آمریکا خواستار جنگ نیست اما اگر منافع آمریکا مورد تهدید قرار بگیرد، دولت ترامپ پاسخ خواهد داد. رژیم ایران باید به این مسأله با دقت بسیار بسیار زیاد بیاندیشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbfdc3e2-d3aa-4a14-b535-b90cb9e47fbd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات