728 x 90

واشنگتن تایمز: فروش نفت توسط رژیم ایران در خدمت ترور

صادرات نفت ایران - آرشیو
صادرات نفت ایران - آرشیو

روزنامه واشنگتن تایمز در سرمقاله خود که توسط هیات تحریریه این روزنامه تنظیم شده در مورد پیامدهای تحریم نفتی رژیم ایران نوشت:

نفت خام، این شریان اقتصاد جهانی، به گذشته گرانقیمت اش باز می‌گردد.

 

پایان دادن به رفتارهای تهدیدآمیز رژیم ایران به بهای آن می‌ارزد

در حالی که احیای اقتصادی پرزیدنت ترامپ پول بیشتری در جیب مصرف‌کنندگان آمریکایی گذاشته، تلاش‌ها برای مهار جاه‌طلبی هسته‌یی ایران عرضه نفت را تحت تاثیر قرار داده است. آمریکایی‌ها ممکن است مجبور به تحمل مشکلات یک دهه قبل شوند، اما پایان دادن به رفتارهای تهدیدآمیز رژیم اسلامی به بهای آن می‌ارزد.

با رسیدن قیمت نفت به بشکه‌ای ۷۵تا ۸۵دلار، نجوای نفت یکصد دلاری بلندتر شنیده می‌شود. این رشد آرام قیمت نفت در پمپ بنزینها خود را نشان داده است. بنزین امروز با دو دلار و نود سنت در هر گالن، ۶سنت گرانتر از ماه پیش و ۳۶سنت گرانتر از سال پیش است. البته تا قیمت چهار دلار و یازده سنتی سال ۲۰۰۸هنوز فاصله دارد. اما مردم در ایالتهای با مالیات بالا مانند کالیفرنیا اکنون حدود سه دلار و هفتاد و هفت سنت می‌پردازند.

در آستانه تحریمهای نفتی و بانکی آمریکا علیه رژیم ایران که از ۱۳آبان اعمال خواهد شد، صادرات نفت ایران نزدیک به ۳۵درصد افت کرده است که حدود یک و نیم میلیون بشکه در روز می‌شود.

عربستان سعودی وعده داده است برای جبران هر گونه کمبود، روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت به بازار اضافه کند. اگر نفت کافی به بازار عرضه نشود، ثبات بازار به سرعت از بین می‌رود. توافق های جدید تجاری پرزیدنت ترامپ با مکزیک و کانادا به رشد اقتصادی آمریکا سرعت بیشتری خواهد داد.

کارشناسان انرژی معتقدند در چنین بازار پر تقاضایی احتمال رسیدن قیمت نفت به ۱۰۰دلار زیاد است.

پرزیدنت ترامپ باید به آل سعود وظیفه‌شان را در خنثی کردن اهرم فشار ملاها بر بازار نفت یادآوری کند.

 

بهای جانی و مالی بسیاری در اثر تروریسم و آشوبگری ملاها پرداخته شده است

برای افزایش قیمت نفت نیازی به جنگ نیست، ایران با لفاظی‌هایش قیمت نفت را بالا می‌برد. این یعنی مصرف کننده آمریکایی باید پول بیشتری برای سوخت بپردازد.

انقلاب ایران در چهل سالگی است و آمریکایی‌ها بهای جانی و مالی بسیاری را در اثر تروریسم و آشوبگری ملاها پرداخته‌اند. بریتانیا، فرانسه و آلمان همچنین وضعی را تجربه کرده‌اند. آنها از این‌که فرصتهای تجارتی با جمهوری اسلامی را از دست داده‌اند، خشمگین اند. آن که صلح را گرامی می‌دارد باید حاضر به پرداخت هزینه برای مجبور کردن ایران به فرود آوردن شمشیر هسته‌یی‌اش در گاو آهن باشد.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f371e5ce-c9f0-4cd2-8302-bd134b22cc8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات