728 x 90

واشنگتن اگزمینر: تشکیل گروه دو حزبی مجلس نمایندگان برای حمایت از زنان ایرانی در آزادی و دموکراسی

شیلا جکسون لی و نانسی میس نمایندگان کنگره آمریکا
شیلا جکسون لی و نانسی میس نمایندگان کنگره آمریکا

خانم شیلا جکسون لی نماینده مجلس نمایندگان از تشکیل یک گروه دو حزبی متشکل از نزدیک به ۲۰قانونگذار در روز پنجشنبه  خبر داد که تمرکز آن بر زنان ایران است.

به گزارش واشنگتن اگزمینر به‌تاریخ پنجشنبه ۳۱فروردین نوشت: این گروه که انجمن زنان کنگره ایران نام دارد، به‌عنوان مجمعی عمل خواهد کرد که در آن اعضای کنگره می‌توانند به مسائل و تحولات مربوط به آزادی زنان و دموکراسی در ایران بپردازند. اولین اقدام این کمیته قطعنامه مشترکی بود که حمله شیمیایی به دختران دانش‌آموز ایرانی را محکوم کرد.

نانسی میس نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌یی که با واشنگتن اگزمینر به اشتراک گذاشته شده است، گفت: «بسیاری از زنان ایرانی شجاعت و انعطاف‌پذیری خود را در مواجهه با چالشها در مبارزه برای برابری و حقوق‌بشر نشان می‌دهند. همان‌طور که شاهد بودیم. زنان و جوانان در رهبری اعتراضات در ایران طی پنج ماه گذشته شجاعت فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده و خواستار آزادی اجتماعی و تغییر سیاسی شدند. ما در کنار آزادی خواهیم بود و با ظلم و ستم بر زنان در ایالات متحده، ایران و در سراسر جهان مخالفت خواهیم کرد».

این قطعنامه آخرین اقدام کنگره برای محکومیت رژیم کنونی ایران و حمایت از هزاران زن و دختری است که برای ایران سکولار، دموکراتیک و عاری از هسته‌یی تظاهرات می‌کنند.

مجلس نمایندگان در ماه ژانویه قطعنامه‌یی را تصویب کرد که به‌طور خاص از شجاعت و شجاعت معترضان ایرانی تمجید کرد. مجلس هم‌چنین در ماه فوریه قطعنامه مفصل تری تصویب کرد که از اعتراضات و رهبر آن، مریم رجوی حمایت کرد. هم‌چنین از طرح ۱۰ ماده‌ای رجوی حمایت کرد که خواستار حق جهانی رأی، انتخابات آزاد و اقتصاد بازار و نیز برابری جنسیتی، مذهبی و قومی است... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a0094f7-f772-4a3d-bac0-b41012c2944f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات