728 x 90

هیل: هدف از تحریم ها مقابله با شبه نظامیان رژیم ایران در خاورمیانه است

تحریمهای رژیم  ایران
تحریمهای رژیم ایران

هیل نشریه کنگره آمریکا درباره ادعای آخوند روحانی که تحریمها هیچ تأثیری علیه اقتصاد این رژیم ندارد نوشت: این تحریمها به‌منظور جلوگیری از برنامه‌های هسته‌یی و موشکی ایران و همچنین تأمین منابع مالی نیروهای نیابتی آن در سوریه، لبنان، یمن و دیگر مناطق خاورمیانه است.

 

هیل افزود: وزیر خارجه مایک پمپئو گفت: هدف از تحریمها محروم کردن رژیم ایران از درآمدهایی است که برای گسترش مرگ و تخریب در سراسر جهان استفاده می‌کند.

هیل نوشت: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، روز شنبه گفت که تحریمهای تازه که حمل و نقل، کشتی سازی و بخشهای مالی ایران را هدف قرار می‌دهد، در اقتصاد کشور تاثیری نخواهد گذاشت، زیرا کاخ سفید قبلاً تحریم گسترده‌یی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده است.

او اضافه کرد،” آنها فقط یک لیست طولانی از بانکها، شاخه‌ها و شعب آنها و خطوط هوایی و هواپیماهای آنها را صادر کرد ه ا ند و این نشان می‌دهد که آنها صرفاً تلاش می‌کنند تا به‌لحاظ روانی ملت ایران را تحت تأثیر قرار دهند“...

 

آخوند روحانی که معافی موقت واشنگتن به هشت واردکننده نفت رژیم را برای خود یک پیروزی بحساب می‌آورد گفت: ” اکنون روشن شده که آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند.“

 

هیل در رابطه با اهداف آمریکا از تحریمهای اقتصادی علیه رژیم ادامه می‌دهد:

این تحریمها به‌منظور جلوگیری از برنامه‌های هسته‌یی و موشکی ایران و همچنین تأمین منابع مالی نیروهای نیابتی در سوریه، لبنان، یمن و دیگر مناطق خاورمیانه است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت،” این بخش از کارزار که امروز در مورد آن صحبت می‌کنیم بسیار ساده است: هدف محروم کردن رژیم از درآمدهایی است که برای گسترش مرگ و تخریب در سراسر جهان استفاده می‌کند.“

 

تأکید جان بولتون بر ادامه فشار

در همین رابطه جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، روز جمعه گذشته گفت تحریم‌های بیشتری علیه (رژیم) ایران محتمل است.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه ۱۸آبان در پاریس به خبرنگاران گفت شما به مرور زمان شاهد تحریم‌های بیشتری علیه رژیم ایران خواهید بود و هم‌اکنون نیز تحریمهای شدیدتری را علیه این رژیم می‌بینید.

 

او در اشاره به گسترش دامنه تحریمها علیه رژیم و در مورد این‌که تحریمهای ماههای آینده چه مواردی را هدف قرار خواهند داد گفت:« کارهای دیگری هست که ما می‌توانیم در زمینه تروریسم و ضدتروریسم انجام دهیم. به‌لحاظ اقتصادی ارز ایران دارد به کف و صفر می‌رسد، تورم ۴برابر شده و روشن است که رژیم دارد وارد رکود اقتصادی می‌شود.»

 

ولی مهمترین عاملی که فراتر از تحریمها علیه رژیم عمل کرده و می‌کند افزایش موج نارضایتی‌هایی است که مشاور امنیت ملی آمریکا نیز بر آن انگشت گذاشت. او گفت: «ما ادامه و تشدید نارضایتی سیاسی در داخل ایران را دیده‌ایم. این مخالفتها هم‌چنان بارز می‌شوند. »

 

بیشتر بخوانید

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8014dee9-9046-43d7-b38d-347568d3773a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات