728 x 90

هیل نشریه کنگره آمریکا: رژیم ایران در پاسخگویی به اف.ای.تی.اف شکست‌خورده است

اف ای تی اف
اف ای تی اف

هیل نشریه کنگره آمریکا درباره تصویب نشدن لوایح اف.ای.تی.اف توسط شورای نگهبان ارتجاع نوشت: در روز ۱۶ژوئن دیدبان جهانی که استانداردهای ضد پولشویی و مبارزه با تروریسم را ترتیب می‌دهد، اجلاس خود در اورلاندو Orlando آغاز کردند تا در رابطه با رعایت کنوانسیونهای این ارگان جهانی توسط رژیم ایران تصمیم‌گیری کنند. این در حالیست که این رژیم به رد کردن کنوانسیونهای اف.ای.تی.اف ادامه می‌دهد.

هیل خاطرنشان کرد: در آستانه این اجلاس، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که رژیم ایران مطلقاً در پایبندی به تعهداتش به FATF که متعهد به انجام آن شده بود، شکست‌خورده است. از این پیش‌تر آلمان، انگلستان و فرانسه در توافقی مشترک از رژیم ایران خواستند تا به سرعت همه کنوانسیونهای اف.ای.تی.اف را تصویب و به اجرا درآورد.

 

در حالی که دو روز دیگر به پایان اجلاس اف.ای.تی.اف باقی مانده، بحران رژیم بر سر ضرب‌الاجل تن‌دادن به کنوانسیونهای پالرمو و سی اف تی، بالا گرفته است.

آخوند مصباحی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به‌گفته سخنگوی دولت روحانی مبنی بر این‌که دولت برای تصویب FATF تحت فشار قرار گرفته، گفت: بهترین راه برای تشخیص و حل مسأله این است که دولت به ۱۱سؤالی که از سوی مجمع به دفتر روحانی رسیده پاسخ دهد.

وی افزود: اگر احیانا دولت پاسخ ندهد قطعاً مجمع وارد خواهد شد و نظر خود را درباره این دو لایحه اعلام خواهد کرد.

 

خبرگزاری سپاه پاسداران در مورد پیامدهای پیوستن به اف.ای.تی.اف نوشت: ما در شرایط تحریم، اقدام به دور زدن تحریم‌ها می‌کنیم کاری که در ادبیات کنوانسیون پالرمو از آن تحت عنوان قاچاق و پولشویی یاد می‌شود. در صورت پیوستن به پالرمو هویت واقعی بسیاری از افراد و شرکتهای دورزننده تحریم لو می‌رود و در این صورت نرخ ارز و گرانی کالاها بیشتر خواهد شد.

 

آخوند سلیمی در جلسه روز سه‌شنبه ۲۸خرداد۹۸ مجلس رژیم درباره بحران تن‌دادن به اف.ای.تی.اف گفت:

در مورد همین اف.ای.تی.اف رفتند اونطرف قول‌هایی دادند ما هم باید اینجا به ما گفتند آش خاله ‌ات است بخوری پایت است نخوری پایت است اینها هم همین‌طور است... اجازه ندهیم این لوایح به‌صورت کلی و در بسته بیاید کدامیک از این لوایح را بعضی از این لوایح ۷۰-۸۰صفحه است ۸۰صفحه را با یک قیام و قعود ما تصویب می‌کنیم بدون این‌که ببینیم داخل این جعبه لاک و مهر چی هست واقعاً بعضی از اوقات اطلاع کافی و وافی ما از این مسأله نداریم...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12e83f89-819b-4c74-bf04-a1a330325948"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات