728 x 90

هیل: اگر زیرساخت اتمی ایران را از دور خارج کنیم رژیم نمی‌تواند یک سلاح اتمی بسازد

حمله به سایت اتمی نطنز - عکس از آرشیو
حمله به سایت اتمی نطنز - عکس از آرشیو

هیل، روز ۲۵تیر در مطلبی در مورد ممانعت از ساختن سلاح اتمی توسط رژیم ایران نوشت:

۱۴ژوئیه شش سالگی برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) بود. در حالی که مذاکرات در ژنو ادامه دارد، دولت بایدن از اهرم فوق‌العاده‌ای برخوردار است و این در حالیست که [رژیم]ایران به‌دنبال کاهش تحریم‌های برخاسته از فشار حداکثری دولت ترامپ است.
برجام با مخالفتهای دوجانبه قابل توجهی در کنگره روبه‌رو شد، بخشی از این هدف آن بود که کنگره قصد دارد برنامه هسته‌یی ایران را از بین ببرد و نه فقط آنها را به میز مذاکره برساند.
کنگره یک برنامه کامل تحریم‌ها را ایجاد کرد که برای جلوگیری از ایران هسته‌ای، متوقف کردن برنامه موشک‌های بالستیک ایران، متوقف ساختن پشتیبانی ایران از تروریسم، و مورد حسابرسی قرار دادن این رژیم به‌دلیل سوء سابقه حقوق‌بشر و بازداشت ناعادلانه گروگانهای آمریکایی طراحی شده بود...

در این مطلب آمده است: تهران جری‌تر شده است، و این در به‌اصطلاح انتخابات، خود را نشان داد که در آن خامنه‌ای ولی‌فقیه، ابراهیم رئیسی را به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کرد، در حالی‌که می‌دانستند وی توسط ایالات متحده تحریم شده است.

فعالیت‌های بدخواهانه رژیم ایران نیز ادامه دارد: ایران در بحرین دخالت می‌کند. هواپیماهای بدون سرنشین را به شبه‌نظامیان خود در عراق برای حمله به نیروهای آمریکایی هدایت می‌کند. موشکها و هواپیماهای بدون سرنشین را در اختیار حوثیهای یمن قرار می‌دهد تا به عربستان حمله کنند. حضور نظامی خود را در سوریه گسترش می‌دهد. هواپیمای مسافربری خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین را سرنگون می‌کند...


با حرکت به جلو، ما باید قبل از نهایی کردن توافق هسته‌یی با ایران، با شرکای خود مشورت کنیم. ...
ما هم‌چنین باید از گسترش سلاح اتمی بین رژیمهای ایران، سوریه و کره شمالی مقابله کنیم تا از تقسیم هر گونه فناوری و دانش علمی بین این ۳رژیم جلوگیری کنیم. فراموش نکنیم که کره شمالی زمانی یک رأکتور هسته‌یی برای سوریه ساخته است که قبل از این‌که نابود شود، توسط ایران تأمین می‌شد.


در آخر، ما باید افرادی را که متهم به نظارت بر برجام هستند، مورد موشکافی قرار بدهیم.
ما باید حدود تعریف آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی از مقادیر قابل توجه و تأثیر آن در نظارت بر هر توافق نهایی را بررسی کنیم. ما هم‌چنین باید "دسترسی واقعی در هر زمان و هر مکان" به همه سایتها، از جمله سایتهای نظامی را درخواست کنیم و آمریکاییها باید برای بازرسی اجازه ورود داشته باشند.
ایران برجام را نقض کرد و دانش و تجربه‌ای که از طریق این نقضها به دست آورده قابل جبران نیست.
هدف نهایی باید اطمینان از این باشد که ایران هرگز به سلاح هسته‌یی دست پیدا نمی‌کند. ما می‌توانیم این کار را با از بین بردن کامل برنامه هسته‌یی ایران و زیرساختهای آن انجام دهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8338c47-cf3c-4828-be16-6e09601623f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات