728 x 90

هیل: آمریکا باید مکانیزم ماشه تحریم‌ها را برای مقابله با صادرات پهپاد و موشک ایران اعمال کند

موشکهای رژیم ایران - عکس از آرشیو
موشکهای رژیم ایران - عکس از آرشیو

سایت هیل روز ۴شهریور ۱۴۰۲ در مطلبی به قلم آنتونی روجیرو (کارشناس ارشد در بنیاد دفاع از دموکراسیها و مدیر ارشد سابق شورای امنیت ملی در امور ضداشاعه و دفاع زیستی در دولت ترامپ) نوشت:
آمریکا باید مکانیزم ماشه تحریم‌های سازمان ملل را برای مقابله با صادرات پهپاد و موشک رژیم ایران اعمال کند.
در ادامه این مطلب آمده است: معامله باج در ازای گروگانها بین واشنگتن و تهران یک واقعیت تلخ را تغییر نخواهد داد. روسیه با پهپادهای انتحاری ساخته و عرضه شده توسط رژیم ایران، اوکراین را می‌زند.
ایالات متحده این اقدامات را به‌عنوان «نقض مستقیم» تحریم سازمان ملل متحد محکوم کرده است. با این حال، این محدودیت حیاتی در کمتر از دو ماه پایان می‌یابد و واشنگتن هنوز برنامه‌ای برای تمدید آن ندارد.
دولت بایدن نباید بیکار بماند زیرا تهران و روسیه اتحاد خطرناک خود را تقویت می‌کنند. این کشور باید با شرکای اروپایی خود برای حفظ تحریم هواپیماهای بدون سرنشین و تحریم موشکی مرتبط با آن همکاری کند. علاوه بر این، شورای امنیت سازمان ملل متحد باید مکانیزم ماشه در مورد تحریم‌های بین‌المللی قبلی علیه ایران را قبل از تمام شدن زمان آن اعمال کند.
...
بنابراین، واشنگتن و این قدرتهای اروپایی کمترین رویکرد تقابلی را اتخاذ خواهند کرد و تحریم‌های ملی و اتحادیه اروپا علیه برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران را به جای لغو آنها در ماه اکتبر، بر اساس جدول زمانی قطعنامه ۲۲۳۱، حفظ خواهند کرد. آنها به محکوم کردن مشارکت ایران در جنگ اوکراین ادامه می‌دهند، اما در حالی که آخرین ممنوعیت بین‌المللی علیه ایران برداشته می‌شود، نظاره‌گر خواهند بود.

آنها مجبور نیستند تماشاگر باشند. غرب می‌تواند به سازوکار «مکانیزم ماشه» قطعنامه ۲۲۳۱ استناد کند، که به طرف‌ها اجازه می‌دهد تا قطعنامه‌های قبلی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را در صورت عدم انطباق قابل توجه بازگردانند.
مکانیزم ماشه هم‌چنین تحریم تسلیحاتی سازمان ملل را که در سال۲۰۲۰ پایان یافت، مجدداً بر ایران تحمیل می‌کند و محدودیتهای قبلی مرتبط با هسته‌یی از جمله ممنوعیت بین‌المللی غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران را احیا می‌کند. به‌عنوان رئیس فعلی شورای امنیت، ایالات متحده می‌تواند به‌راحتی این موضوع را به دستور کار شورا اضافه کند.
این اقدام بسیار مهم است، زیرا برخی کشورها از قطعنامه‌های سازمان ملل به‌عنوان مبنایی برای قوانین ملی و تلاشهای تحریم استفاده می‌کنند. در ماه اکتبر، در غیاب اقدامات غرب، مقررات این کشورها ممکن است دیگر انتقال اتمی یا تسلیحات به ایران را ممنوع نکنند.
متأسفانه روسیه تنها کشور علاقه‌مند به پهپادهای ایران نیست. آنها را می‌توان در ونزوئلا و اتیوپی پیدا کرد و سایر کشورها برای خرید تسلیحات ایرانی صف‌آرایی کرده‌اند. دولتهای غربی برای مقابله با گسترش آنها به ابزارهای بیشتری نیاز دارند. بازگرداندن قطعنامه‌ها به دولت بایدن و متحدانش مبنایی اضافی برای پاسخگویی دولتها، نهادها و افراد متخلف در رابطه با چنین تجارتی با ایران فراهم می‌کند.
از آنجایی که تهران و مسکو به‌طور فزاینده‌ای با یکدیگر همکاری می‌کنند تا کمپین دفاعی ناتو در اوکراین را تضعیف کنند، دولت بایدن باید تحریم‌های شورای امنیت را رهبری کند. بدون این، اوکراین باید برای یورش جدید حملات روسیه با حسن‌نیت ایران آماده شود.
https: //thehill. com/opinion/national-security/۴۱۶۷۴۲۲-us-should-snap-back-un-sanctions-to-counter-irans-drone-and-missile-exports/

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d157990-a0c2-4b4a-9247-bd145cdf820e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات