728 x 90

همکاری و توافق گروه بین‌المللی بحران با وزارت‌خارجه آخوندها و تبلیغ برای عادیسازی رابطه با رژیم - سایت سمافور

سایت سمافور ۱۳بهمن ۱۴۰۲
سایت سمافور ۱۳بهمن ۱۴۰۲

همکاری و توافق گروه بین‌المللی بحران با وزارت‌خارجه آخوندها و

تبلیغ برای عادیسازی رابطه با رژیم و پیشبرد خط آن در مذاکرات اتمی

سایت سمافور-۲ فوریه ۲۰۲۴

 

علی واعظ و دینا اسفندیاری از گروه "ابتکار کارشناسان ایران" از اعضای فعال گروه بحران

و رابرت مالی از مدیران پیشین آن است

 

عملیات نفوذ رژیم ایران به نام "ابتکار کارشناسان ایران"

از بهار ۲۰۱۴ توسط وزارت‌خارجه در زمان ظریف اداره می شد

 

روابط بین وزارت‌خارجه رژیم ایران و گروه بحران

به پیشبرد اهداف استراتژیک رژیم تهران از طرق مختلف در طول یک دهه کمک کرد

 

دولت فعلی ابراهیم رئیسی که علیه ظریف است نیز

برای کارش در موضوع هسته‌یی به گروه بحران روی آورده است

 

سایت سمافور در یک گزارش مبسوط که روز ۱۳بهمن در سایت این ارگان درج شده از گوشه دیگری از فعالیت‌های رژیم آخوندی برای پیش برد سیاست‌هایش با استفاده از عناصر نفوذی در ارگانها و سازمانهای غیردولتی در آمریکا پرده برداشت.

گزارش از جمله نشان می‌دهد که گروه بین‌المللی بحران که مرکزش رسماً در بروکسل است اما فعالیت‌های گسترده در آمریکا دارد و با تمام قوا مبلغ عادی‌سازی با رژیم آخوندی و کنار آمدن با فاشیسم دینی از جمله در برنامه اتمی آن می‌باشد در سال ۱۳۹۵ با مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت‌خارجه رژیم یک توافق‌نامه امضا کرده است که تا به امروز آنرا علنی نکرده بودند.

علی واعظ و دینا اسفندیاری دو عضو گروه بین‌المللی بحران هستند که پیش از این اسامی آنها به‌عنوان افراد گروه کارشناسان ایران که توسط رژیم آخوندی راه‌اندازی شده بود افشا شد. اعضای این گروه از جمله دینا اسفندیاری که فعالانه در جهت توجیه سیاست‌های رژیم کار می‌کنند، طبق وظیفه محوله در شیطان‌سازی و پمپاژ اطلاعات غلط علیه مجاهدین و مقاومت ایران نیز ید طولایی دارند. رابرت مالی قبل از این‌که وارد دولت اوباما شود یکی از مسئولان گروه بحران بود.

در گزارش آمده است:

سایت سمافور

 

در بهار سال ۲۰۱۴، وزیر امور خارجه وقت رژیم ایران، محمدجواد ظریف، در حال تهیه پیش‌نویس پیشنهادی جدید برای متقاعد کردن جامعه بین‌المللی برای پذیرش برنامه هسته‌یی در حال پیشرفت تهران بود.

وی با یک کار پرچالشی مواجه بود. جمهوری اسلامی پس از دهه‌ها گروگان‌گیری، انکار هولوکاست و حمایت از تروریسم بین‌المللی، دوستان کمی در آمریکا و اروپا داشت. و دیپلمات‌های آمریکایی که ظریف از طریق آنها با سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل و آلمان مذاکره می‌کردند، می‌توانستند پیشنهادات او را بیدرنگ وتو کنند.

اما ظریف بر اساس خاطراتش طرحی برای آن داشت. او به گروه بحران بین‌المللی International Crisis Group، متوسل شد.

ظریف در گزارش خود به زبان فارسی در سال ۲۰۲۱ از مذاکرات هسته‌یی با عنوان «راز سر به مهر» نوشت: «این گام برای اطمینان حاصل کردن از این‌که گروه بحران بین‌المللی International Crisis Group می‌تواند پایه‌یی برای تبلیغات و لابی کردن محتوای پیش‌نویس ایجاد کند، برداشته شد. [این] از دیدگاه مذاکره‌کنندگان هسته‌یی، می‌تواند به‌عنوان سکوی پرتاب در مرحله تهیه پیش‌نویس عمل کند».

ظریف ارتباط برقرار کردن خود را موفقیت‌آمیز دانست. او نوشت که گروه بحران بین‌المللی International Crisis Group مواضع ایران را در گزارشهای خود گنجانده است...

سمافور در اواخر سپتامبر یک عملیات نفوذ ایران به نام "ابتکار کارشناسان ایران" (IEI) را فاش کرد که از بهار ۲۰۱۴ توسط وزارت‌خارجه در زمان ظریف اداره می‌شد... .

روابط بین وزارت‌خارجه رژیم ایران و گروه بحران Crisis Group به پیشبرد اهداف استراتژیک رژیم تهران از طرق مختلف در طول یک دهه کمک کرد. و در یک بخش پایانی عجیب، دولت فعلی ابراهیم رئیسی، که علیه ظریف است نیز برای کارش در موضوع هسته‌یی به گروه بحران Crisis Group روی آورده است... .

 

سمافور می‌افزاید: علی واعظ رابطه نزدیکی با رابرت مالی، مسئول پیشین خاورمیانه و رئیس آینده گروه بحران Crisis Group ایجاد کرده بود، که در سال ۲۰۱۴ در شورای امنیت ملی دولت اوباما سمتی بلندپایه داشت. علی واعظ می‌توانست به‌عنوان یک رابط پنهانی برای مالی و کاخ‌سفید عمل کند... .

واعظ در اکتبر ۲۰۱۴ به ظریف و دو مقام ارشد وزارت امور خارجه رژیم ایران نوشت که با دیپلماتها برای مقابله با گنجاندن مفهوم گریز هسته‌یی [مدت زمانی است که از خروج از یک توافقنامه تا رسیدن به اورانیوم غنی شده کافی برای یک بمب نیاز است -م] در هر توافق نهایی هسته‌یی همکاری خواهد کرد. وی (خطاب به ظریف و مقامات رژیم) افزود: من به‌عنوان یک ایرانی وظیفه ملی و میهنی خود می‌دانستم که به جناب عالی کمک کنم تا علناً با مفهوم زمان گریز هسته‌یی مخالفت کنیم و به تیم شما کمک کنم تا گزارشی از نیازهای عملی ایران تهیه کند.

واعظ در طول آن سال و تا سال ۲۰۱۵ در مجموعه‌یی از نظرات و سخنرانیهای عمومی این ایده را به چالش کشید... .

 

ظریف وزیر خارجه آخوندها برای پیشبرد سیاست‌های رژیم از همان ابتدای کار در سال ۱۳۹۲ درصدد بر آمد مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت‌خارجه رژیم را که در سطح بین‌المللی به‌خاطر مواضع رژیم مطرود و منفور بود را بازسازی کند. گزارش سمافور در این رابطه می‌افزاید مرکز مطالعات سیاسی در سال ۲۰۱۳ یک کنفرانس به‌نام کنفرانس بین‌المللی علیه خشونت و افراط‌گرایی به‌راه انداختند که در آن ژان ماری گوهنو Jean-Marie Guéhenno، رئیس وقت گروه بحران و برخی افراد مانند وزرای خارجه سوریه، نیکاراگوئه و عراق و هم‌چنین جک استراو وزیر خارجه سابق بریتانیا و دومینیک دو ویلپن نخست‌وزیر سابق فرانسه نیز در آن حضور داشتند.

در آوریل ۲۰۱۶، گوهنو یک قرارداد همکاری تحقیقاتی رسمی با زهرانی رئیس مرکز مطالعات سیاسی وزارت‌خارجه رژیم امضا کرد. زهرانی در آن زمانا نقش مهمی در شکل‌گیری طرح کارشناسان ایران داشت. طبق این قرارداد دو طرف ملاقاتهای مستمر در ایران و کارگروه‌های سالانه خواهند داشت و دست‌اندرکاران گروه بحران تسهیلات لازم را برای سفر به ایران و دیدار با مقامات رژیم دریافت خواهند کرد.

 

ده‌ها تن از رهبران اندیشکده‌های آمریکا در واشنگتن به سمافور گفتند که مؤسسات آنها نسبت به هر گونه مشارکت با دولتهای خارجی محتاط هستند، زیرا ممکن است توانایی خود را برای نوشتن آزادانه درباره آن کشورها محدود کنند. و آنها گفتند مرکز مطالعات سیاسی رژیم با سابقه‌اش در ترویج انکار هولوکاست برای رژیم استبدادی تهران، به‌طور ویژه‌یی دردسرساز است.

(سایت سمافور ۱۳بهمن ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2606e3b2-bf12-4557-b83f-64f4fa86be61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات