728 x 90

همبستگی کمیته بلژیکی پارلمانترها و شهرداران برای ایران دموکراتیک با کارگران اعتصابی پالایشگاههای نفت و گاز و پتروشیمی ایران

همبستگی کمیته بلژیکی پارلمانترها و شهرداران برای ایران دموکراتیک با کارگران اعتصابی
همبستگی کمیته بلژیکی پارلمانترها و شهرداران برای ایران دموکراتیک با کارگران اعتصابی

کمیته بلژیکی پارلمانترها و شهرداران برای ایران دموکراتیک که ریاست مشترک آن را دیرک کلاس ، شهردار و عضو افتخاری سنای بلژیک، پیر گالاند عضو افتخاری سنای بلژیک و رئیس سازمان جهانی ضد شکنجه اروپا و سرژ دو پاتول نماینده افتخاری پارلمان بلژیک به عهده دارند، طی نامه‌یی به اتحادیه‌های کارگری این کشور خواستار حمایت از کارگران اعتصابی پالایشگاههای نفت و گاز و پتروشیمی ایران شد.

در این نامه که در روز ۲۲مرداد۹۹ منتشر شده است آمده است: «مصطفی صالحی، کارگر ساختمانی، در ۵اوت -۱۵مرداد اعدام شد. وی در اعتراضات دی ۱۳۹۶ دستگیر شد. کارگران ایرانی که جز در چهار دهه حکومت آخوندها هرگز تحت چنین فشارهایی نبوده‌اند و هرگز چنین وضعیت غیرقابل تحملی را تجربه نکرده بودند امسال نیز با دشمن دیگری نیز به نام کرونا روبه‌رو هستند... .

اعتصاب سراسری کارگران نفت، گاز و پتروشیمی در ۲۰شهر در ۱۲استان به‌دلیل عدم پرداخت حقوقشان ادامه یافته است. ما از سازمان بین‌المللی کار و اتحادیه‌های کارگری در بلژیک می‌خواهیم که از ادامه اعتصاب کارگران برای دستیابی به حقوقشان، آزادی همه کارگران دستگیر شده و لغو مجازاتهای غیرانسانی علیه کارگران حمایت کنند و رژیم ضد کارگر ایران را محکوم نمایند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5fe9ebb-83cb-4c61-a64a-f556543eb645"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات