728 x 90

همبستگی و حمایتهای اقشار جامعه از قیام مردم ایران

حمایت تشکلها از قیام سراسری
حمایت تشکلها از قیام سراسری

‌جمعی از کارگران صنف طلا و جواهر طی بیانیه خود در همبستگی با قیام مردم ایران نوشتند:

این بار جهان صدای مردم ایران را که خواهان زندگی شرافتمندانه و آزاد هستند شنید و درد و رنج مردم در شورای امنیت ملل‌متحد مطرح شد.

در این بیانیه آمده است: ما کارگران صنف طلا و جواهر هر یک با بیش از ۱۵سال سابقه کار از وضعیت کنونی بازار و کسب‌وکار به‌شدت ناراضی هستیم و مقصر تحلیل رفتن بازار کار را به تمام و کمال در حاکمیت آخوندی می‌بینیم.

این در توان ما کارگران است که در جهت احقاق حقوق خود و زن و بچه‌هایمان اعتصاب کنیم زیرا که این تنها راه قانونی و مشروع ما است. زیرا که ما جواز کسب نداریم که غم از دست دادن آن را بخوریم. جواز کسب ما در غیرت ما و جوهره انسانی ماست. ما چیزی جز سفره‌های خالی و شکم‌های گرسنه خود و فرزندانمان را نداریم که از دست بدهیم. از ما حق انتخابات آزاد سلب شده و ما از نعمتهای خدادادی محروم هستیم ولی از ستم ستمگران لبریز هستیم.

جمعی از خانواده شهدای مجاهد خلق در گیلان در بیانیه خود درباره شرکت در قیام سراسری می‌نویسند:

قیام و انقلاب مردم ایران که از سال ۶۰شروع شده؛ نه مرده است و نه خاکستر بلکه فروزان و شعله‌ور است. در این شرایط از همه مردم قهرمان می‌خواهیم که از هیچ فرصت و اعتراضی کوتاهی نکنند و تجمعات در هر شهر و محله و روستا را گسترش دهند. به دادخواهی خون شهدای قیام سراسری برخیزند. مراسم شهدا و چهلم این عزیزان را با گستردگی برگزار کرده و عرصه اعتراضات خود کنیم. اعتصاب سراسری از هر قشر و صنف در بازار و دانشگاه و مدرسه را در دستور خود بگذاریم. تا سرنگونی تمامیت این نظام پلید و دادخواهی قطره قطره خون عزیزان شهیدمان از پای نخواهیم نشست. مرگ بر خامنه‌ای -درود بر رجوی -نابود باد نظام پلید آخوندی

جمعی از خانواده‌های قربانیان و بازداشتی‌های استان خوزستان طی بیانیه‌یی اعلام کردند:

ﻣﺎ ﺑﺮ این باوریم ﮐﻪ ﺧﻮﺍﺳﺖﻫﺎﯼ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ، بیکاران، ﺯﺣﻤﺘﮑﺸﺎﻥ ﻭ تهیدﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﺯﻧﺎﻥ ﺳﺘﻤﮑﺶ ایران ﮐﻪ ﺑﺎ ﺷﻌﺎﺭ “ﮐﺎﺭ، ﻧﺎﻥ ﻭ ﺁﺯﺍﺩﯼ” ﺑﻪ رویارویی ﺑﺎ رژیم ضدبشری آخوندی، رژیم ﺳﺮﻣﺎیهﺩﺍﺭﺍﻥ ﻭ ﺍﻧﮕﻞﻫﺎﯼ ﻣﻔﺖﺧﻮﺭ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻪﺍﻧﺪ، ﺟﺪﺍ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺳﺖﻫﺎﯼ ﮐﺎﺭﮔﺮﺍﻥ، ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﻭ ﭘﺮﺳﺘﺎﺭﺍﻥ نیست.

ﻣﺎ بر این ﺑﺎﻭﺭیم ﮐﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ تکیه ﺑﺮ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﻭ سازمان‌یابی ﺟﻨﺒﺶ ﮐﺎﺭﮔﺮﯼ ﻭ ﺟﻨﺒﺶ ﺑﭘﺎﺧﺎﺳﺘﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﻧﺞدیده ایران ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻥ پیروزی را برای مردممان به ارمغان آورد.
ﮔﺮﺍﻣﯽ ﺑﺎﺩ یاد ﺟﺎﻧﺒﺎﺧﺘﮕﺎﻥ خیزش ﺳﺮﺍﺳﺮﯼ ﻣﺮﺩﻡ ایران
ﺳﺮﻧﮕﻮﻥ ﺑﺎﺩ رژیم ضدبشری آخوندی

جمعی از معلمین آزادیخواه شهر کرد در بیانیه خود نوشتند:‌
قیام دلیرانه مردم ایران در شهرهاى میهن.... پایه‌های نظام ولایت فقیه را به لرزه در آورده است. روزی نیست که در این ایام از جنایتهای هولناک آخوندها در زندانها خبر نرسد. جوانان دلیر و قیام‌آفرینی را که دستگیر شدند را زیر شکنجه‌های سبعانه به‌شهادت رساندند و مادران ایران را داغدار کردند.

 ما جنایات اخیر ماشین کشتار خامنه‌ای و به‌شهادت رساندن جوانان میهن را محکوم می‌کنیم و همه جوانان و اقشار مختلف را برای ادامه قیام و اعتراض به این جنایات فرا می‌خوانیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3103ac7-d8a7-42a3-be7d-fed2cf707f6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات