728 x 90

بودجه پیشنهادی جمهوری‌خواهان مجلس آمریکا: افزایش تحریم‌های ایران و تغییر در بودجه نظامی

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا
  • بودجه پیشنهادی جمهوری‌خواهان مجلس آمریکا: افزایش تحریم‌های ایران و تغییر در بودجه نظامی
  • افزایش ۸۹۵.۲ میلیارد دلاری بودجه دفاعی
  • تحریم‌های فلج‌کننده علیه رژیم ایران، شامل منع دیپلماسی و لغو معافیت‌ها


جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در طرح بودجه خود، افزایش چشمگیر بودجه نظامی و اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران را پیشنهاد کرده‌اند.

واشنگتن فری بیکن گزارش داد: جمهوری‌خواهان مجلس آمریکا روز چهارشنبه طرح بودجه‌یی را ارائه کردند که به‌طور قابل توجهی بودجه دفاعی را افزایش می‌دهد و سخت‌ترین تحریم‌ها علیه رژیم ایران را که تاکنون توسط کنگره در نظر گرفته شده، اعمال می‌کند. این طرح که توسط کمیته مطالعات جمهوریخواه (RSC) تدوین شده است، هم‌چنین به‌اصطلاح "برنامه‌ها و اولویت‌های بیدار" در ارتش را هدف قرار می‌دهد.

این بودجه ۸۹۵.۲میلیارد دلار برای هزینه‌های دفاعی اختصاص می‌دهد و رویکردی سختگیرانه در قبال رژیم ایران را در اولویت قرار می‌دهد. این طرح بسته تحریم‌های جامعی را پیشنهاد می‌کند که بر اساس آن:

دولت بایدن را از استفاده از هر گونه بودجه فدرال برای دنبال کردن دیپلماسی با رژیم ایران در مورد توافق هسته‌یی تجدید نظر شده منع می‌کند.
نامگذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی در دوران ترامپ را قانونمند می‌کند.
تلاش‌های دولت برای کاهش تحریم‌ها علیه رژیم تهران را مختل می‌کند.
ایالات متحده را از لغو تحریم‌ها تا زمانی که رژیم ایران حمایت از حماس، گروه شبه‌نظامی فلسطینی، را متوقف کند، منع می‌کند.
استفاده از هر گونه پول مالیات‌دهندگان برای تأمین مالی توافق هسته‌یی با رژیم ایران را تا زمانی که این کشور روابط مالی خود را با چین و سازمانهای تروریستی قطع نکند، ممنوع می‌کند.

این طرح بودجه عملکرد دولت بایدن در قبال ایران و اولویت‌های نظامی آن را نقد می‌کند.

طرح بودجه کمیته مطالعات جمهوریخواه به احتمال زیاد در بین جمهوری‌خواهان مجلس محبوب خواهد بود، اما در سنا که تحت کنترل دموکراتها است، با چالشهای زیادی روبه‌رو خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c20c978-d124-49b2-877e-c98b6a0b762a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات