728 x 90

هماهنگ‌کننده مبارزه با تروریسم آمریکا: ایران بودجه، آموزش، سلاح و تجهیزات در اختیار طیفی از گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد

جان گادفری، هماهنگ‌کننده موقت مبارزه با تروریسم آمریکا - عکس از آرشیو
جان گادفری، هماهنگ‌کننده موقت مبارزه با تروریسم آمریکا - عکس از آرشیو

جان گادفری، هماهنگ‌کننده موقت مبارزه با تروریسم آمریکا در بریفینگ ویژه خود روز پنجشنبه ۲۵آذر در مورد گزارش کشوری سال۲۰۲۰ در مورد تروریسم در مورد رژیم ایران گفت: در سال۲۰۲۰، ایران هم‌چنین به حمایت از اقدامات تروریستی در منطقه و فراتر از آن ادامه داد و از گروه‌های نیابتی و شریک در بحرین، عراق، لبنان، سوریه و یمن از جمله حزب‌الله و حماس حمایت کرد. و رهبران ارشد القاعده هم‌چنان در ایران اقامت داشتند... .

هماهنگ کننده موقت مبارزه با تروریسم و نماینده ویژه موقت در ائتلاف جهانی ضدداعش در دفتر مبارزه با تروریسم وزارت‌خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد استقرار سرکردگان ارشد القاعده در ایران و ارتباطات عمیق‌تر رژیم با القاعده گفت: ما عمیقاً نگران این واقعیت هستیم که رهبران ارشد القاعده هم‌چنان در تهران، در داخل و اطراف تهران، زندگی می‌کنند و تسهیلاتی برای آنها وجود دارد که به آنها اجازه می‌دهد به‌عنوان رهبران در ساختار جهانی القاعده فعال بمانند. من فکر می‌کنم چیز پوشیده‌ای نیست که رژیم ایران مدت طولانی یک کشور حامی تروریسم است و فکر می‌کنم این واقعیت که آنها این کادر رهبری را قادر به اقامت امن در ایران کرده‌اند، منعکس‌کننده استفاده آنها از تروریسم به‌عنوان مکمل اهداف سیاست خارجی آنهاست. به‌طور کلی‌تر، نه این‌که ایران به‌طور انحصاری از آنها حمایت می‌کند، اما ایران هم‌چنان بودجه، آموزش، سلاح و تجهیزات در اختیار طیفی از گروه‌های تروریستی لیست‌گذاری شده قرار می‌دهد، و فکر می‌کنم این واقعیت که اعضای رهبری ارشد القاعده هم‌چنان در آنجا اقامت دارند بازتابی از آن رویکرد است... .

من فکر می‌کنم عربستان سعودی در سال‌های اخیر با تهدید مشخصی از سوی حوثی‌ها در یمن مواجه شده است، و بدیهی است که این گروهی است که از حمایت‌های قابل توجهی از جانب رژیم ایران برخوردار بوده است، و ما نگرانی‌هایمان را نسبت به آن علناً ابراز کرده‌ایم. و این زمینه‌ای است که ما به کار با آنها ادامه داده‌ایم... .(سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۲۵آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f0e9bfe-6d78-473b-a800-159428ae9fa5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات