728 x 90

هلاکت آخوند سلیمانی، نماینده مجلس خبرگان ارتجاع در بابلسر

آخوند عباسعلی سلیمانی
آخوند عباسعلی سلیمانی

آخوند عباسعلی سلیمانی عضو خبرگان ارتجاع

و نماینده سابق خامنه‌ای در سیستان و بلوچستان

با رگبار یکی از مأموران حفاظت بانک در بابلسر به هلاکت رسید

 

سلیمانی امام جمعه خامنه‌ای در بابلسر و زاهدان

و رئیس نمایندگی ولی‌فقیه ارتجاع در دانشگاههای مازندران و گلستان

بوده است

 

خبرگزاری فرانسه

عباسعلی سلیمانی یک آخوند قدرتمند که عضو خبرگان رژیم ایران بود

در یک حمله مسلحانه در شمال ایران کشته شد

سلیمانی ۷۵ساله پیش از این، نماینده خامنه‌ای رهبر کشور بوده است

 

 

خبرگزاری فرانسه ۶ اردیبهشت۱۴۰۲: رسانه‌های دولتی ایران روز چهارشنبه گفتند یک روحانی قدرتمند، عضو مجلس خبرگان که رهبر رژیم را انتخاب می‌کند، در یک حمله مسلحانه کشته شده است.خبرگزاری ایرنا به‌نقل از یک مقام مسئول گزارش داد: آیت‌الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در یک حمله مسلحانه کشته شد و ضارب نیز دستگیر شد.این حمله در شهر بابلسر در شمال استان مازندران رخ داد.

خبرگزاری فرانسه هم‌چنین نوشت: سلیمانی ۷۵ساله پیش از این نماینده علی خامنه‌ای رهبر کشور بوده است.

وی هم‌چنین امام جمعه هفتگی شهرهای کاشان در مرکز استان اصفهان و زاهدان در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان بوده است.

خبر گزاری فرانسه افزود: بر اساس قانون اساسی ایران، ۸۸ عضو قدرتمند مجلس خبرگان وظیفه نظارت، عزل و انتخاب رهبر را بر عهده دارد.

خبرگزاری فرانسه: ۶اردیبهشت ۱۴۰۲

 

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس با ۶ اردیبهشت۱۴۰۲نوشت: نماینده سابق ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان امروز چهارشنبه ۶اردیبهشت ۱۴۰۲ در بابلسر مورد سوء‌قصد قرار گرفت‌.

سلیمانی که در حال انجام امور بانکی در شعبه مرکزی بانک ملی بابلسر بود توسط فردی مورد حمله قرار گرفته و جان خود را از دست داد‌.

سایت خبری حوزه‌نیوز درباره جزئیات این حادثه به‌نقل از یکی از شاهدان عینی اعلام کرد: آیت‌الله سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و او را به رگبار بست که سلیمانی کشته شد و سه نفر دیگر مجروح شده‌اند.

 

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس افزود: روح‌الله سلگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز با تأیید این خبر گفت: سلیمانی صبح امروز بر اثر حمله مسلحانه جان خود را از دست داد که با تلاش دستگاه امنیتی ضارب دستگیر شد.

‌پلیس مازندران با تأیید سوء‌قصد اعلام کرد که عباسعلی سلیمانی نماینده سابق ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان امروز چهارشنبه ۶اردیبهشت ۱۴۰۲ در بابلسر هدف سوءقصد قرار گرفت.

عباسعلی سلیمانی اسبوکلایی (زاده ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه) نماینده مجلس خبرگان است. وی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان از تاریخ ۲۵مرداد ۱۳۹۹ تا ۹فروردین ۱۴۰۱ بود.

از دیگر مسئولیت‌های او می‌توان به مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاههای ملی استانهای مازندران و گلستان و امامت جمعه بابلسر اشاره کرد. وی نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهر زاهدان نیز بوده است.

خبرگزاری تسنیم (رژیم): ۶اردیبهشت ۱۴۰۲

 

مصاحبه استاندار رژیم در مازندران:

مجری: شروع می‌کنم با آقای حسینی‌پور استاندار مازندران. آقای حسینی سلام از جزییات بفرمایید؟

استاندار مازندران: خوب متأسفانه امروز رأس ساعت ۱۰۳۰دقیقه حادثه‌یی رو در شهرستان بابلسر استان مازندران داشتیم که با سوءقصد یکی از در واقع عوامل نگبهانی یکی از بانکها حضرت آیت‌الله سلیمانی که از روحانیان برجسته استان مازندران و در واقع شهرستان بابلسر بودند در این سوءقصد جان خودشون رو از دست دادند. بلافاصله ضارب در همون محل توسط عوامل انتظامی دستگیر می‌شوند و بررسیهای اولیه برای انگیزه این اقدام ضارب در حال انجام است. آنچه که تا الآن مشخص شده هنوز انگیزه ضارب از انجام این اقدام به‌طور کامل مشخص نیست و سابقه‌یین فرد که از افراد بومی و محلی منطقه هست حکایت از این داره که این اقدام ماهیت تروریستی نداره

مجری: یعنی حتی تو برخی خبرها اومده بود که اصلاً فرد ضارب اصلاً حضرت آیت‌الله سلیمانی رو نمی‌شناختند و بی‌هدف شلیک کردند؟ درسته؟

استاندار مازندران: بله آنچیزی که در واقع تا الآن اطلاعاتی که ما تا الآن داریم حکایت از همین موضوع هستش که در واقع شناخت دقیقی از حضرت آیت‌الله سلیمانی نداشتند. حضرت آیت‌الله سلیمانی هم برای انجام امورات بانکی در واقع بانکی خودشون به بانک مراجعه فرمودند تا این لحظه ما اطلاعاتی و اسنادی که حکایت از باشه که این اقدام اقدام امنیتی و تروریستی باشه در دست نداریم

مجری: نگهبان بانک بوده اون نفری که داره شلیک کرده یا از بیرون اومده. برخی خبرها داشتیم که نگهبان رو خلع‌سلاح کرده با تفنگش شلیک کرده؟ کدوم درسته؟

استاندار مازندران: نخیر نخیر ایشون از همین عوامل در واقع شرکتهای انتظام بود که معمولاً کارهای خدماتی در واقع انتظامی بانکها رو انجام می‌دهند. ایشون به‌اصطلاح پرسنل اون شرکتها بودند با هویت کاملاً معلوم و مشخص از بیرون هم نبودند در داخل بانک بودند و خدمتتون عرض شود که خب به همین دلیل خودشون مسلح هم بودند اسلحه شون هم در اختیار خودشون بودش از کس دیگری این اسلحه رو تهیه نکرده بودند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/01b91d01-a1cb-40a4-b510-00f13be503ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات