728 x 90

نسبت دادن اکبر طبری به مجاهدین علاوه بر قتل منصوری برای گریز از مکافات عمل

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

نسبت دادن اکبر طبری به مجاهدین علاوه بر قتل منصوری برای گریز از مکافات عمل

  • زاکانی نماینده مجلس رژیم از قم اکبر طبری را به مجاهدین نسبت داد که در ابتدای انقلاب زندانی شد اما بعد از آزادی فرماندار شهرستان نور شد و بعد از آن نیز خود را تا معاونت قوه قضایی رسانده است
  • تو‌ئیت حسین سلیمانی از باند خامنه‌ای: از امروز رومانی هم عمق استراتژیک است...
  • مأموران اطلاعاتی که روی پرونده کار می‌کردند منصوری را تحت کنترل داشتند و با او در تماس صوتی و تصویری بودند
  • منصوری از اسفند در رومانی بود اما رژیم از طریق عوامل خود آدرس اشتباه می‌داد تا آماده‌سازیها تکمیل شود
  • ابوطالبی سفیر رژیم در رومانی ماندن منصوری در سفارت را قبول نکرد و حتی نپذیرفت منصوری مراجعه به سفارت را اعلام کند. او را دست به سر و متقاعد کرد «اگر منافقین بفهمند، سفارت را به آتش می‌کشند و بهتر است فعلاً هیچکس نفهمد»
  • منصوری در اواخر رمضان نجف‌پور ثانی را به وکالت گرفت اما دادگاه از ثبت وکالت‌نامه طفره رفت تا در اقدامات بعدی دست‌بستگی ایجاد نشود

در پی نسبت دادن سریع‌السیر قتل غلامرضا منصوری توسط سپاه پاسداران به مجاهدین، امروز علیرضا زاکانی نماینده مجلس ارتجاع از قم نیز هواداری اکبر طبری در ابتدای انقلاب از مجاهدین را به رخ کشید و بدون اشاره به پشیمانی و تواب شدن هوادار نادمی که بعداً به دژخیم وزارت اطلاعات تبدیل شده است، گفت: «موضوع پرونده طبری یک مسأله پیچیده است... اکبر طبری در ابتدای انقلاب به‌دلیل فعالیت در گروهک منافقان زندانی شد اما بعد از آزادی از زندان و با ساده‌انگاری عده‌ای، فرماندار شهرستان نور در مازندران شد و بعد از آن نیز با زبان‌بازی و رابطه وارد نهاد قضایی گردید. این فرد با فساد شبکه‌یی و ارتباطاتی که داشت خود را تا معاونت قوه قضایی نیز رسانده است» (سایت انتخاب اول تیر).

در روز ۳۰خرداد به موازات سپاه پاسداران، حسین سلیمانی سردبیر سایت مشرق وابسته به باند خامنه‌ای در یک پیام توئیتری نوشت: «از امروز رومانی هم عمق استراتژیک است برای خودش». ساعتی بعد سایت مزبور با حذف این اعتراف زودهنگام، توئیت کرد: «عمق استراتژیک مفسدین و مافیایی که از بازگشت او به ایران نگران بودند».

روز بعد همین سایت تحت عنوان «نقطه ارتباط منافقین، رومانی و مرگ منصوری کجاست؟» نوشت: «با توجه به نفوذی که گروهک منافقین در کشور رومانی داره هیچ بعید نیست ماجرای از پنجره هتل به بیرون پرت شدن قاضی غلامرضا منصوری سناریویی برای حمله به سران جمهوری اسلامی با کلید واژه "اگر می‌آمد نام چه کسانی را فاش می‌کرد" باشه. ». . (۳۱ خرداد).

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت برای روشن شدن حقایق نکات زیر را که اسناد آن موجود و به دادگاه قابل ارائه است خاطرنشان می‌کند:

۱-مأموران امنیتی و اطلاعاتی رژیم که از سال گذشته روی پرونده طبری کار می‌کردند منصوری را تحت کنترل داشتند و با او در تماس صوتی و تصویری بودند. افراد اطلاعات بارها از او سؤال و جواب می‌کردند و همه موارد را ضبط کرده‌اند.

۲- برادر غلامرضا منصوری، محمدرضا منصوری «دبیر هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان سازمان برنامه و بودجه» از نفرات نزدیک به محمدباقر نوبخت، در ارتباط با وزارت اطلاعات و دست‌اندرکار پرونده مربوطه در همین وزارت است.

۳-غلامرضا منصوری که به‌گفته خودش «در همان بحبوبه کرونا در بهمن و اسفند» قرار بود خود را به ایران برساند و بلیط‌هایش را هم تهیه کرده بود، از اسفند در رومانی به‌سر می‌برد اما رژیم از طریق عوامل خود آدرس اشتباه می‌داد تا آماده‌سازیها در رومانی تکمیل شود.

۴-منصوری در ابتدای خرداد امسال یک وکیل به نام امیر حسین نجف‌پور گرفت و وکالتنامه داد تا در قضاییه رژیم به دفاع از او بپردازد. اما باقر بابایی قاضی و رئیس شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران به دستور آخوند رئیسی سرجلاد قضاییه از ثبت وکالت‌نامه طفره رفت تا در اقدامات بعدی دست‌بستگی ایجاد نشود. برای فریب و خام کردن غلامرضا منصوری از چند طریق به او پیام می‌دهند به نفع اوست اعلام وکالت نکند تا حکم غیابی هم صادر نشود تا زمانی که خودش به ایران برگردد...

۵-منصوری بعدازظهر چهارشنبه ۲۱خرداد در بخارست خود را به سفارت معرفی کرد و تا پنجشنبه‌شب در سفارت ماند. او می‌خواست سفیر اجازه بدهد مراجعه به سفارت را اطلاع‌رسانی کند. اما ابوطالبی سفیر رژیم در رومانی قبول نکرد. نهایتاً ابوطالبی او را دست به سر و متقاعد کرد «اگر منافقین بفهمند، سفارت را به آتش می‌کشند و بهتر است فعلاً هیچکس نفهمد»!

۶-از سوی دیگر هم‌چنانکه در اطلاعیه‌های قبلی کمیسیون امنیت و ضدتروریسم آمده است به‌گفته محلاتی سفیر رژیم در بلغارستان، همه هماهنگی‌ها انجام شده بود تا منصوری پس از ورود به صوفیه به داخل هواپیمای «قشم ایر» که پنجشنبه‌شب ۲۹خرداد از تهران به بلغارستان آمده بود، هدایت شود اما در عمل به‌دنبال شکایت و اقدامات سیاسی و بین‌المللی، دادستانی رومانی به منصوری اجازه خروج نداد.

۷-تناقضات و دم خروس‌هایی که از زیر قبای ملا در این پرونده بیرون زده به حدی است که حسام‌الدین آشنا مشاور آخوند روحانی امروز توئیت کرده است: «این چه پرونده‌یی است که از نماینده دادستان تا معاون قوه همه اصرار دارند که مرگ متهم کلیدی و فراری آن، صدمه‌ای به روند رسیدگی نخواهد زد!» (۱ تیر۹۹).

۸-دولت رومانی باید در اسرع وقت تمامی گزارشها و وقایع مربوط به این پرونده را با جزئیات آن اعلان و بدون هر ملاحظه‌ای به محکوم کردن عملکرد رژیم و مأمورانش در خاک این کشور بپردازد. سازمان ملل باید یک هیأت بین‌المللی برای تحقیق همه‌جانبه در این پرونده تعیین کند. آمران و عاملان قتلی که رژیم به گردن مجاهدین می‌اندازد باید در دادگاه بین‌المللی جنایی محاکمه و مجازات شوند.

شورای ملی مقاومت

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

اول تیر۱۳۹۹ (۲۱ ژوئن۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/563f8289-9ad9-4457-ad09-9f9e2743f334"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات