728 x 90

سران گروه هفت کشور صنعتی جهان از رژیم ایران خواستند به همه بازداشتهای ناعادلانه و خودسرانه پایان دهد + سخنگوی مطبوعاتی مجاهدین

گروه جی۷
گروه جی۷

بیانیه پایانی اجلاس رهبران جی هفت در هیروشیما

بر ابراز نگرانی عمیق خود در مورد نقض سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران

از جمله سرکوب اعتراضات مردمی و هم‌چنین هدف قرار دادن

زنان، دختران، گروه‌های اقلیت، و روزنامه‌نگاران در داخل و خارج از ایران تأکید کرد

 

سران گروه هفت کشور صنعتی جهان از رژیم ایران خواستند به همه بازداشتهای ناعادلانه و خودسرانه پایان دهد

 

بیانیه سالانه جی هفت در شهر هیروشیما ۳۰ اردیبهشت: رهبران گروه (G7)، در اجلاس سالانه خود که از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت در شهر هیروشیما برگزار شد علاوه بر مسائل بین‌المللی، بر عزم خود برای مقابله با چالشهای رژیم ایران نیز تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است: ما بر عزم آشکار خود تأکید می‌کنیم که رژیم ایران هرگز نباید سلاح هسته‌یی تولید کند. ما عمیقاً نگران تشدید بی‌وقفه برنامه اتمی رژیم ایران هستیم که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد و آن را به‌طور خطرناکی به فعالیت‌های واقعی مرتبط با تسلیحات اتمی نزدیک می‌کند. ما از رژیم ایران می‌خواهیم که اقدامات سریع و ملموسی را برای انجام تعهدات قانونی و تعهدات سیاسی خود از جمله تعهدات مربوط به عدم گسترش اتمی و پادمانها انجام دهد. ما نگرانی عمیق خود را در مورد نقض سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران، و هم‌چنین هدف قرار دادن افراد، از جمله زنان، دختران، گروه‌های اقلیت، و روزنامه‌نگاران در داخل و خارج از ایران را تکرار می‌کنیم. ما از رژیم ایران می‌خواهیم که به همه بازداشتهای ناعادلانه و خودسرانه پایان دهد.

ما نگرانی شدید خود را در مورد ادامه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران، از جمله انتقال موشکها، هواپیماهای بدون سرنشین و فناوریهای مرتبط با آن به طرفهای دولتی و غیردولتی و گروه‌های نیابتی، برخلاف قطعنامه‌های ۲۲۳۱ و ۲۲۱۶ اعلام می‌کنیم. رژیم ایران باید حمایت از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین را متوقف کند. به‌ویژه، ما از رژیم ایران می‌خواهیم که انتقال پهپادهای مسلح را که برای حمله به زیرساختهای حیاتی اوکراین و کشتن غیرنظامیان اوکراینی استفاده می‌شود، متوقف کند. ما بر اهمیت تضمین امنیت دریایی در آبراه‌های خاورمیانه تأکید می‌کنیم و از رژیم ایران می‌خواهیم که در اعمال قانونی حقوق و آزادی‌های کشتیرانی توسط همه کشتی‌ها دخالت نکند.

 

یک سخنگوی مطبوعاتی مجاهدین گفت: محکوم کردنهای رژیم خون‌ریز آخوندی خوب است اما مردم ایران خواهان ماده و اقدام مشخص از قبیل محاکمه بین‌المللی سران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت، تعطیل سفارتها و لیست‌گذاری سپاه و اطلاعات آخوندی و هم‌چنین محاکمه و اخراج و ابطال پاسپورتهای مزدوران رژیم هستند که سرویسهای کشورهای ذیربط از کارهای کثیف آنها مطلعند. میدان دادن به بقایای شاه و شکنجه‌گران ساواک نیز در این کشورها غیرقابل قبول و ضد ملت ایران است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c99d2cf4-958b-489b-979a-738b953b5631"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات