728 x 90

هشدار وزارت‌خارجه اوکراین به رژیم آخوندی: به تجاوز روسیه دامن نزنید

اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین
اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین

وزارت‌خارجه اوکراین، روز پنجشنبه۲۱ژوئیه۲۰۲۲ (۳۰تیر۱۴۰۱) از اظهارات خامنه‌ای در ملاقات با پوتین در حمایت از جنگ علیه اوکراین و تغییرات لفاظی خامنه‌ای در این خصوص ابراز نگرانی کرد.

وزارت‌خارجه اوکراین خاطرنشان کرد در زمان آغاز جنگ توسط روسیه، رژیم ایران علناً بی‌طرفی خود را اعلام کرد و از آتش‌بس و راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک دفاع می‌کرد. از این رو طرف اوکراینی نسبت به تغییرات لفاظی ولی‌فقیه (رژیم) ایران نگران است.

وزارت‌خارجه اوکراین در مورد اتهامات دروغین خامنه‌ای تأکید کرد: هر گونه اتهامی در مورد ادعای آماده‌سازی حمله به فدراسیون روسیه، بی‌اساس و مجعول است و ما از طرف ایرانی می‌خواهیم از اظهارات یا اقداماتی که به تجاوزات علیه اوکراین دامن می‌زند، خودداری کند.

اولگ نیکولنکو سخنگوی وزارت‌خارجه اوکراین روز ۳۰تیرماه در توئیتی نوشت: وزارت امور خارجه به بیانیه [رژیم] ایران اشاره کرد که به‌طور غیرمستقیم تجاوز [خصومت] روسیه به اوکراین را توجیه کرد. ما از رژیم ایران می‌خواهیم از اظهارات یا اقداماتی که به تجاوز روسیه دامن می‌زند، خودداری کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54859f51-3c97-4104-9921-d70cd5a5a51a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات