728 x 90

هشدار نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: رژیم ایران فراتر از محدودیتهای برجام برنامه اتمی را توسعه داده است

هشدار نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اتمی رژیم آخوندی
هشدار نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اتمی رژیم آخوندی

نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه شورای حکام آژانس گفت: همان‌طور که در آخرین گزارش مدیرکل آژانس مستند است، رژیم ایران فراتر از محدودیتهای برجام به توسعه قابل توجه برنامه هسته‌یی خود ادامه می‌دهد. ادامه تشدید تنشهای هسته‌یی ما را از بازگشت به پایبندی متقابل برجام دورتر می‌کند.

همان‌طور که وزیر بلینکن تصریح کرده فرصت بازگشت به پایبندی کامل متقابل با برجام برای همیشه ادامه نخواهد داشت. به‌رغم حسن‌نیت مدیرکل آژانس، رژیم ایران تمامی تفاهمات منعکس شده در بیانیه مشترک ۱۲سپتامبر در رابطه با اقدامات نظارتی بر طبق برجام را نادیده گرفته است.

نماینده آمریکا افزود: رژیم ایران باید به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه نصب دوربینهای جایگزین برای نظارت بر ساخت قطعات سانتریفوژ در مجتمع کرج را بدهد و باید وضعیت موارد گزارش نشده قبلی را، که قبلاً توسط مدیرکل گزارش‌شده بود، روشن کند.

رژیم ایران فراتر از محدودیت‌های برجام، به نصب و بهره‌برداری از انواع سانتریفوژهای غیرمجاز، کار با فلز اورانیوم و استفاده از سانتریفوژهای پیشرفته برای تولید اورانیوم ۶۰درصد ادامه می‌دهد. در حالیکه هیچ نیاز معتبر و صلح آمیزی برای این فعالیت ها که در ارتباط مستقیم با تولید سلاح اتمی است ندارد. (نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی- ۳آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b03402e-1c16-457e-916a-d49124d8dc76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات