728 x 90

هشدار نمایندگان و مقامهای آمریکایی نسبت به فعالیت‌های رژیم ایران

کن باک عضو کنگره آمریکا و گوردون ساندلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا
کن باک عضو کنگره آمریکا و گوردون ساندلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا

کن باک عضو کنگره آمریکا: ما باید مطمئن شویم رژیم ایران به تسلیحات اتمی دست پیدا نخواهد کرد

کن باک عضو جمهوریخواه کنگره از ایالت کلرادو و عضو کمیته قضایی و روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طی پیامی گفت: «رژیم ایران به‌رغم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به توسعه ظرفیتهای موشکی خود ادامه می‌دهد. ما باید مطمئن شویم که رژیم ایران به تسلیحات اتمی دست پیدا نخواهد کرد و آنها را به‌خاطر نقض قانون بین‌المللی مورد حسابرسی قرار دهیم.»

لازم به یادآوری است که پروژه آزمایش موشک بالستیک رژیم تحت عنوان پرتاب ماهواره پیام که روز ۲۵ دی ۹۷ انجام شد، با قرار نگرفتن ماهواره در مدار زمین شکست خورد. کشورهای مختلف جهان از جمله فرانسه این آزمایش موشکی را محکوم کردند و آن‌را نقض قطعنامه۲۲۳۱ عنوان کردند.

 

این رسوایی در حالی بود که آخوند روحانی در سخنرانی خودش در گنبدکاووس که پیش از این آزمایش بود به‌نحو مضحکی خبر از پرتاب قریب‌الوقوع ماهواره توسط رژیم به فضا را داده بود.

 

آخوند روحانی – ۲۴ دی ۹۷

ما به‌عنوان کشوری هستیم که در روزهای پیش رو انشاءالله دو ماهواره را به فضا پرتاب خواهیم کرد.

ماهواره پیام که به‌زودی توسط ماهواره بری که ساخت خود ما هست هم ماهواره ساخت دانشگاه ما هست هم ماهواره‌بر یعنی موشکی که این ماهواره را حمل می‌کند این ماهواره در روز ۶نوبت از بالای سر ما عبور خواهد کرد.

 

به‌دنبال این ادعا، وزارت‌خارجه فرانسه در واکنش به حرفهای روحانی اعلام کرد: رژیم ایران باید فوراً از انجام فعالیت‌های موشکی مرتبط با تسلیحات اتمی از جمله آزمایشهای موشکی خودداری کند. برنامه موشکی این رژیم ناقض قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحده می‌باشد.

 

بر اساس اطلاعات مقاومت ایران رژیم آخوندی، برای استمرار فعالیت‌های موشکی، آزمایشات موشکهای بالستیک خود را در پوش پرتاپ موشک ماهواره‌بر تحقیقاتی ادامه می‌دهد.

 

اطلاعات مقاومت ایران همچنین نشان می‌دهد که پرتاب موشک ماهواره‌بر موسوم به پیام که در ۲۵ دی ۹۷ انجام شد و موشک میان‌برد بالستیک ۱۰ آذر ۹۷ قبل از آن انجام شده بود با تأیید شخص خامنه‌ای و تصمیم شورایعالی امنیت رژیم صورت گرفته. پرتاب کلیه موشکهای شهاب ۳و موشکهای مشابه مثل موشک سجیل و قدر و موشکهای ماهواره‌بر رژیم که همه آنها قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی را دارند، فقط با تأیید خامنه‌ای قابل انجام است.

 

در همین رابطه پاسدار سرلشکر حسن فیروزآیادی، رئیس سابق ستاد نیروهای مسلح رژیم در ۲۲ آبان ۹۵ اعتراف کرد ه بود که «اگر آقا(خامنه‌ای) اجازه بفرمایند شلیک موشک انجام می‌شود، اجازه ندهند، انجام نمی‌شود، حتی زمان شلیک و این‌که در چه‌ زمانی شلیک شود را هم خامنه‌ای تعیین می‌کنند».

لازم به ذکر است که پرتاب کلیه موشکهای ماهواره بر، توسط نیروی هوا-فضای سپاه پاسداران صورت می‌گیرد. این موشکها در سازمان هوا-فضای سپاه پاسداران، توسط متخصصان سپاه پاسداران ساخته شده و حکومت آخوندی تلاش می‌کند با گذاشتن اسامی غیرنظامی آن‌را به‌اصطلاح پروژه علمی و تحقیقاتی وانمود کند.

 

جالب است که بدانیم علت ایجاد سازمان هوافضای سپاه پاسداران گسترش فعالیت‌های موشکی رژیم به‌عنوان یکی از اهداف راهبردی رژیم برای حفظ نظام آخوندی و جنگ‌افروزی در کشورهای منطقه و سایر نقاط جهان است.

 

به‌خاطر دارید که سرتیپ پاسدار حسن تهرانی مقدم که بالاترین متخصص موشکی سپاه پاسداران بود، در تاریخ ۱ آذر ۱۳۹۰ در حالی‌که در حال چک نهایی یکی از موشکهای بالستیک ماهواره‌بر در یک پادگان سپاه به‌نام مدرس در منطقه بیدگنه ملارد در جنوب شرقی تهران بود، به‌علت اتصال سیستم برق کلاهک موشک کشته شد.

 

هموطنانمان در شرق تهران صدای آن‌را شنیدند و حتماً به‌خاطر دارند که قطعات پادگان تا کیلومترها در اطراف آن پراکنده شدند. در این انفجار، سپاه پاسداران علاوه بر حسن تهرانی مقدم، عده‌یی از بالاترین کارشناسان خود را از دست داد.

 

کاملا روشن است که انجام آزمایشهای موشکی در حالی‌که محکومیت جهانی و پیامدهای بعدی را برای رژیم به‌دنبال دارد، نیاز مفرط نظام آخوندی برای بقا و پوشاندن ضعف و شکنندگی رژیم در موقعیت بحرانی کنونی و خطر سرنگونی نظام آخوندی است.

 

هشدار سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در مورد دور زدن تحریم رژیم ایران

از سوی دیگر سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا درباره سازوکار مالی برای تجارت با رژیم ایران هشدار داد

 

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا هشدار داد شرکتهایی که با استفاده از سازوکار مالی با رژیم ایران تجارت کنند، با مجازات آمریکا مواجه خواهند شد.

به‌نوشته وبسایت بلومبرگ، گوردون ساندلند گفت: هر کس این سازوکار را برای امری به غیر از مسائل انسان‌دوستانه به کار گیرد، از سوی آمریکا تحریم می‌شود. آنها حق تجارت با آمریکا را نخواهند داشت.

قابل ذکر است که جرمی‌ هانت، هایکو ماس و ژان لودریان، وزیران خارجه انگلستان، آلمان و فرانسه در پایان نشست وزیران خارجه کشورهای اروپایی در بخارست پایتخت رومانی، روز پنجشنبه ۱۱بهمن از ثبت رسمی سازوکار ویژه مالی برای تجارت با ایران تحت نام «اینس‌تکس»(ابزار حمایت از مبادلات تجاری) خبر دادند ولی آغاز فعالیت آن را منوط به انجام «کارهای بیشتر» کردند.

در بیانیه‌ این وزیران با تأکید بر حفظ برجام، تأکید شده که بهره‌مند شدن (رژیم) تهران از مزایای این توافق منوط به اجرای کامل تعهدات هسته‌ایش در چارچوب برجام، از جمله همکاری کامل و دقیق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

تأسیس این شرکت در رژیم هم با واکنشهای مختلفی همراه بود:

رسانه‌های خبری گزارش دادند که کانال ویژه مالی(SPV) روز گذشته با نام رسمی اینس‌تکس «INSTEX»(ابزار پشتیبان مبادلات تجاری) در حاشیهٔ اجلاس وزیران خارجهٔ کشورهای اتحادیه اروپا در رومانی اعلام شد. این کانال ویژه در فرانسه ثبت شده و یک بانک‌دار آلمانی به نام «پر فیشر» ریاست آن را برعهده‌ دارد.

تلویزیون رژیم با لحنی نومیدانه و گلایه‌آمیز خبر اعلام و ثبت سازوکار اروپا را که اکنون نام جدیدی هم پیدا کرده، پخش کرد: «تأسیس رسمی کانال ویژهٔ مالی ایران و اروپا پس از ماهها تعلل اروپایی‌ها امروز در حاشیهٔ اجلاس وزرای خارجه اتحادیه اروپا در رومانی اعلام شد. نام این کانال مالی ابزار حمایت از مبادلات تجاری اعلام شده و قرار است یک بانک‌دار آلمانی هدایت آن را به‌عهده گیرد. دی سایت آلمان نوشت:‌ مؤثر بودن سازوکار مالی در هاله‌ای از ابهام است. زیرا این سازوکار مالی نمی‌تواند از شرکتهای اروپایی در مقابل تحریم‌های آمریکا حفاظت کند».(شبکه ۱تلویزیون رژیم ۱۱ بهمن ۹۷)

خبرگزاری آلمان نیز طی گزارشی درباره "سازوکار ویژه مالی" خاطرنشان کرد: «مهم‌ترین مانع این نهاد مالی ویژه آن است که این نهاد نمی‌تواند مانع از تحریم‌ و مجازات شرکتهای اروپایی از سوی آمریکا گردد. بنابراین این نهاد مالی تنها در مورد آن دسته از شرکتهایی عمل می‌کند که هیچگونه فعالیت اقتصادی با شرکتهای آمریکایی ندارند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68db9e79-df3f-4273-85fd-2bcbc8df56c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات