728 x 90

سوريه,

گزارشی از پیشرویهای رزمندگان در حلب جدید (کلیپ + تصویر)

-

پیشرویهای سریع رزمندگان سوری در حلب
پیشرویهای سریع رزمندگان سوری در حلب
در سومین روز از عملیات درهم شکستن محاصره از روی شهر حلب، رزمندگان با رسیدن به مناطق شرق حلب دو مسیر را طی می‌کنند. آنها بعد از تصرف ضاحیه اسد مجتمع مسکونی 1070 را زیر آتش گرفتند و آن را به تصرف خود درآوردند و به‌دنبال آن دانشکده نظامی را هدف تهاجم قرار دادند.

رزمندگان همچنین سه موضع مهم در ورودی جمعیت الزهرا را تصرف کردند. این پیش در آمد تصرف کل منطقه است. به‌دنبال آن رزمندگان به دروازه‌های حلب جدید نزدیک شدند.
این طرح ساده نبود. درگیری‌هایی میان رزمندگان و رژیم اسد در محورهای ضاحیه اسد و منیان و مجتمع 1070 رخ داد.
 
 
رزمندگان در زیر بمباران سنگین هلیکوپترهای دشمن و در حالی که بشکه‌های انفجاری و موشک فرو می‌باید، مناطق باب الحدید، نیرب و صلاح‌الدین را مورد تهاجم قرار دادند.
 
 
به گزارش تلویزیون اورینت9آبان 95 رزمندگان سوریه تهاجم گسترده‌یی را به مواضع اسد در منطقه حلب جدید انجام دادند.
آنها در این تهاجم محله‌های المنیان و الاسفر را به تصرف خود درآوردند و دانشکده نظامی را تسخیر کردند.
منابع نظامی گفتند عناصر اسد مهمات سنگین خود را از داخل دانشکده نظامی تخلیه کردند.
 


رزمندگان در تهاجم دیگری مجتمع مسکونی 3000 دستگاه را هدف قرار دادند. در ابتدای این تهاجم آنها با دو انفجار بزرگ دهها تن از عناصر اسد و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را کشته و زخمی کردند.
 

علاوه بر این رزمندگان با هدف ایجاد پراکندگی در میان صفوف دشمن، جبهه جدیدی را به سوی شهرک جمعیت الزهرا در شمال غرب حلب باز کردند و توانستند خط اول دفاعی ارتش اسد در این جبهه را درهم بشکنند.
گزارشگر اورینت نیوز در این رابطه گفت: بعد از این‌که رزمندگان توانستند مناطق وسیعی را در اطراف شهر حلب از سمت غرب تصرف کنند و ضاحیه اسد، مناشر منیان، کارخانه کارتن سازی و مناطق اطراف آنها را تصرف کنند، برای سومین روز متوالی این عملیات ادامه دارد.
 
 
در نزدیکی شهرک جمعیت الزهرا رزمندگان پیشرویهای چشمگیری داشتند. آنها فامیلی هاوس و چندین موضع دیگر را تصرف کردند و به جمعیت الزهرا رسیدند و تعدادی از ساختمانهای این منطقه را تصرف کردند. این منطقه استراتژیکی است چرا که در آن چندین گروه هوایی حضور دارند. یک بیمارستان نیز در این منطقه وجود دارد که شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران آن را به پادگان تبدیل کرده‌اند.
در منطقه جمعیت الزهرا ساختمانهای مستحکم قرار دارد که بر روی مناطق وسیعی از حلب دید تیر دارد.
 


در محور منیان نیز رزمندگان پیشروی کردند و به سوی روستای منیان رفتند و آن را از دست شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران خارج کردند. با رسیدن به این روستا آنها به منطقه حلب جدید می‌رسند.
در محور مجتمع مسکونی 1070 نیز رزمندگان مسیر خود به سوی مجتمع 3000 دستگاه را ادامه دادند، بدین معنی که آنها مسافت زیادی را پشت سر گذاشتند و به دروازه محله‌های تحت محاصره شرق شهر حلب رسیدند.

 
رزمندگان در عملیات درهم شکستن محاصره حلب در جبهه‌های شمالی این شهر اعلام کردند محور جدیدی را باز کرده‌اند.
گزارشگر اورینت نیوز گفت چند دقیقه دیگر عملیات نظامی دیگری در جبهه‌های شمالی حلب شروع خواهد شد. هدف این عملیات تصرف محور دیگری علاوه بر محورهایی است که روز شنبه به کنترل رزمندگان در آمد.

 
 
یکی از فرماندهان: ما قصد داریم با این عملیات صفوف نظامیان اسد را به هم بریزیم تا فشار را از روی برادرانمان در حومه جنوبی حلب برداریم. این عملیات باز و بی‌نهایت است و به چند روز محدود نمی‌شود.
در ارتباط با این سؤال که رزمندگان با بمبارانهای روسیه و اسد چگونه برخورد می‌کند او گفت: هیچ عاملی نمی‌تواند ما را متوقف کند، نه هواپیما و نه بمبارانهای آنها ما را متوقف نمی‌کند. هواپیماهای روسی و اسد بیست و چهار ساعته مناطق ما را بمباران می‌کنند ولی قهرمانان ما موشکهای خود را مستقر کردند. موشکها و توپها و تسلیحات سنگین خطرناک‌ترین سلاح در این عملیات بحساب می‌آیند. به یاری خدا قصد داریم محاصره را از روی برادرانمان در حلب برداریم.

 

 

کشته شدن دو افسر گارد جمهوری سوریه در استان السویدا

هیأت تبلیغات سوریه روز یکشنبه 9آبان گزارش داد: وابستگان به رژیم سوریه در استان السویدا اعلام کردند دو تن از افسران اسد با درجه سرتیپ در درگیری با انقلابیون کشته شدند.

این دو افسر به‌علاوه بسیاری از نیروهای رژیم سوریه در درگیریهای اخیر در جبهه‌های غوطه شرقی و شهر حلب کشته شدند.

منابع خاطرنشان کردند که این دو افسر از گارد جمهوری بودند که در کنار بسیاری از شبه‌نظامیان فرقه‌گرای خارجی در جبهه‌های متعددی در سوریه می‌جنگیدند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fdeda5a1-9c54-433b-af48-61a8fd7a86bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات