728 x 90

هشدار قانونگذاران آمریکایی به بایدن برای تأکید بر تهدید بالستیکی ایران

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

به گزارش "نشنال ریویو" گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه ۱۵ بهمن در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نگرانی خود را از برنامه موشکی رژیم ایران اعلام کردند و از او خواستند بر این برنامه تمرکز کند.

جو ویلسون، مبتکر تهیه این نامه، که رئیس کارگروه امنیت ملی در کمیته مطالعات حزب جمهوریخواه است، به نشنال ریویو گفت که دولت آقای بایدن نتوانسته راهبرد مشخصی برای مقابله با تهدید موشکی رژیم ایران تبیین کند.

به گفته آقای ویلسون، موفقیت رژیم ایران در پیشرفت موشکی و پرتاب ماهواره ممکن است تهدید پرتاب موشک قاره‌پیمای بالستیک (آی‌بی‌سی‌ام) را متوجه آمریکا کند.

امضاکنندگان نامه نوشتند که توان موشکی حکومت ایران که به‌تازگی نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام به نمایش آن کرد، تهدیدی بالقوه برای متحدان آمریکا در اروپا نیز هست ولی ابراز نگرانی و محکومیت اقدامات ایران، کافی نیست.

نویسندگان نامه گفتند که دولت آقای بایدن در نشان دادن واکنش مناسب به سلسله تحولات اخیر در روند پیشرفت برنامه موشکهای بالستیک ایران ناتوان بوده، در حالی که این توانمندی رژیم ایران ممکن است در آینده تهدیدی نیز برای خاک آمریکا باشد. (دویچه وله ۱۶ بهمن )

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee2bc7e9-c695-45e3-8237-6479c66743cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات