728 x 90

هشدار فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا- سنتکام به‌دنبال تحریکات سپاه پاسداران ولایت فقیه

هشدار فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا- سنتکام به دنبال تحریکات سپاه پاسداران ولایت فقیه
هشدار فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا- سنتکام به دنبال تحریکات سپاه پاسداران ولایت فقیه

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه‌یی بیانیه‌یی تحت عنوان «قایق‌های سپاه پاسداران در خلیج‌فارس عملکرد ناامن و غیرحرفه‌یی با نیروی دریایی آمریکا انجام می‌دهند»، اعلام کرد: قایقهای سپاه پاسداران به‌طرز خطرناکی نزدیک کشتی‌های نظامی آمریکا آمدند و ارتش آمریکا این حرکات را «خطرناک و تحریک‌آمیز» خواند. فرماندهان کشتی‌های جنگی آمریکا دفاع از خود را یک حق ذاتی می‌دانند.

در این بیانیه ‌آمده است: یازده قایق نیروی دریایی سپاه پاسداران مکررا با ترددهای خطرناک و آزار دهنده خود برای چند فروند از کشتیهای آمریکا، از جمله یو.اس.اس لوئیس پولر USS Lewis B. Puller، یو.اس.اس پاول همیلتون USS Paul Hamilton،‌ یو.اس.اس فایربولت USS Firebolt، یو.اس.اس سیروکو USS Sirocco، یو اس سی جی سی رانگل USCGC Wrangell و مائوی USCGC Maui مزاحمت ایجاد کردند.

 

بیانیه سنتکام می‌افزاید: اقدامات تحریک‌آمیز قایقهای پاسداران در حالی بود که کشتی‌های آمریکایی در حال عملیات مشترک با هلیکوپترهای آپاچی ارتش آمریکا در آبهای آزاد در شمال خلیج‌فارس بودند. قایق‌های سپاه و پاسداران بارها با سرعت بالا و فاصله بسیار کم از کنار کشتیهای آمریکایی رفت و آمد کردند و کشتیهای آمریکا چندین بار از طریق بیسیم، بلندگو و پنج شیپور کشتی به به آنها هشدار دادند.

سنتکام خاطرنشان می‌کند آنها پس از ساعتی از کشتیهای آمریکایی فاصله گرفتند ولی این عملکرد خطرناک و تحریک‌آمیز خطر اشتباه محاسبه و تصادف را افزایش می‌دهد و برخلاف قانون بین‌المللی برای رعایت کافی ایمنی سایر کشتی‌هاست.

 

بیانیه سنتکام ۲۷فروردین تأکید می‌کند: نیروی دریایی ایالات متحده، گارد ساحلی، تفنگداران دریایی و نیروی زمینی آمریکا از اواخر ماه مارس مشغول انجام عملیات همکاری مشترک در شمال خلیج‌فارس بودند. نیروهای دریایی آمریکا هم‌چنان هوشیار و آموزش دیده هستند تا به شیوه‌ای حرفه‌یی عمل کنند و فرماندهان ما دفاع از خود را یک حق ذاتی می‌دانند.

 

در همین حال برخی از منابع حکومت آخوندی نوشتند: برخی رسانه‌ها از تحولاتی در آبهای خلیج‌فارس خبر داده‌اند. به‌نظر می‌رسد با وجود درگیری جمهوری اسلامی و آمریکا با ویروس کرونا، درگیریها در تنگه هرمز متوقف نشده و هم‌چنان ادامه دارد. (رویداد ۲۴– ۲۸فروردین ۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c270a75d-32b1-43c6-a265-fa0a9c4f9fcc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات