728 x 90

هشدار فرانسه به رژیم ایران: نقض برجام پیام‌اشتباهی ارسال می‌کند

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه
ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه

یک منبع دیپلماتیک فرانسه به رژیم ایران هشدار داد: گام جدید برای نقض توافق اتمی پیام‌اشتباهی ارسال می‌کند

خبرگزاری رویترز ۱۲شهریور۹۸ نوشت:

یک منبع دیپلماتیک فرانسه روز سه‌شنبه گفت، نقض جدید توافق اتمی سال ۲۰۱۵توسط رژیم ایران پیامی اشتباه می‌فرستد و تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی در بحران میان و واشنگتن و تهران هم‌چنان ضروریست

این منبع با اشاره به تهدیدهای مقامهای رژیم ایران برای کاهش هر چه بیشتر تعهدات نسبت به توافق اتمی در اواخر این هفته گفت: «بوضوح پیام‌اشتباهی خواهد بود».

این منبع هر گونه تلاش فرانسه برای تنش زدایی را مشروط به این کرد که رژیم ایران گام دیگری در نقض برجام برندارد.

 

در عین‌حال ژان-ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه درباره مذاکرات رژیم و فرانسه که از روز دوشنبه آغاز شده است، گفت: برای نجات برجام هنوز باید مشکلات بسیاری در مذاکرات رژیم ایران و کشورهای اروپایی حل شود.تلاش‌ها برای نجات برجام هم‌چنان شکننده هستند، هر چند این گفتگوها ادامه دارند.

ژان ایو لودریان درباره محتوای مذاکرات با حکومت آخوندی گفت، مذاکرات جاری درباره ایجاد یک خط اعتباری، که با درآمدهای نفتی این رژیم تضمین می‌شود، هم‌چنان ادامه دارد. خط اعتباری در ازای نفت رژیم ایران، مستلزم بازگشت این رژیم به برجام، تأمین امنیت خلیج‌فارس و آغاز مذاکره درباره استمرار امنیت منطقه و تعهدات پس از سال ٢٠٢۵است.

وی گفت، طرح فرانسه در صورتی تحقق پیدا می‌کند که رئیس‌جمهوری آمریکا با اعطای برخی معافیتها در موارد مشخص موافقت کند.

پایگاه اینترنتی ث.د.او نیز ضمن نقل اظهارات وزیر خارجه فرانسه نوشت: تحریم‌های آمریکا رژیم ایران را از تقریباً تمام سیستم مالی بین‌المللی منزوی کرده و تقریباً تمام خریداران نفتش را از وی گرفته است. این در حالیست که منابع ارز خارجی رژیم ایران به میزان ۸۰٪ از نفت یا تولیدات پتروشیمی تأمین می‌شد.

 

روز سه‌شنبه آخوند حسن روحانی بار دیگر تهدید کرد که اگر اروپا تا روز پنجشنبه به تعهدات خود عمل نکند رژیم گام سوم را در نقض برجام بر می‌دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/058e2b0c-0e35-4662-871b-3a167d70c014"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات