728 x 90

هشدار انگلستان، آلمان و فرانسه به رژیم ایران نسبت به نقض مفاد برجام و فرصت‌سوزی

فرانسه - آلمان - انگلستان
فرانسه - آلمان - انگلستان

همزمان با شکست مذاکرات احیای «برجام» در دوحه قطر، سه کشور اروپایی انگلستان، آلمان و فرانسه در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل، طی بیانیه‌ای رژیم ایران را متهم به نقض مفاد برجام، فرصت‌سوزی و جلوگیری از نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کردند.

تروئیکای اروپایی این بیانیه را روز پنجشنبه ۹ تیر، یکروز بعد از نشست بی‌نتیجه مذاکرات احیای برجام در دوحه و پیش از نشست شورای امنیت در مورد اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ صادر کردند.

آنها می‌گویند که شورای امنیت هم‌چنان درگیر تهدید امنیت بین‌المللی ناشی از ادامه تشدید فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران است.

در این بیانیه آمده است که برنامه هسته‌یی رژیم ایران اکنون بیش از هر زمان دیگری پیشرفته‌تر است.

در این بیانیه آمده است رژیم ایران در سه سال گذشته گام‌های بی‌سابقه‌ای برای سرعت بخشیدن به برنامه هسته‌یی خود برداشته است و هم‌چنان به این اقدامات ادامه می‌دهد و برخی از جدی‌ترین گام‌های هسته‌یی ایران در طول دوران مذاکرات احیای برجام برداشته شده است.

سه کشور اروپایی با اشاره به شلیک اخیر یک راکت در ایران به فضا، گفتند شورای امنیت روز پنجشنبه، در مورد تحولات اساسی برنامه موشکی ایران نیز که با قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا مغایرت دارد بحث خواهد کرد. آنها این اقدامات ایران را تحریک‌آمیز خوانده و خواستار توقف آنها شده‌ند.

سه کشور اروپایی هم‌چنین گفته‌اند قویاً ادامه فعالیت بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه را محکوم می‌کنند و از ایران می‌خواهند که تمام فعالیت‌ها و اشاعه موشکهای بالستیک را که مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و سایر قطعنامه‌های شورای امنیت است متوقف کند.

بعد از یک وقفه طولانی، ایران و آمریکا مذاکرات غیرمستقیمی را در دوحه قطر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار کردند. طرف رژیم ایران، آمریکا را مقصر پیش نرفتن مذاکرات می‌داند. اما مقامات آمریکایی و اروپایی می‌گویند نماینده رژیم ایران تمایلی برای ادامه مذاکرات و رفع مشکلات نداشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67364436-ebdc-46c5-8215-4fc29a9a10ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات