728 x 90

هشدار اداره امور دریایی آمریکا در مورد حمله احتمالی رژیم ایران به کشتی‌های تجاری و زیرساختهای نفتی

هشدار اداره امور دریایی آمریکا در مورد حمله احتمالی رژیم ایران به کشتی‌های تجاری
هشدار اداره امور دریایی آمریکا در مورد حمله احتمالی رژیم ایران به کشتی‌های تجاری

اداره امور دریایی آمریکا روز جمعه ۲۰اردیبهشت ۹۸ در بیانیه‌یی نسبت به احتمال حمله رژیم ایران و یا گروه‌های نیابتی آن به کشتی‌های تجاری و زیرساختهای نفتی هشدار داد.

 

در بیانیه  اداره امور دریایی آمریکا آمده است: از اوایل ماه مه و پس از تهدید به بستن تنگه هرمز، احتمال این‌که رژیم ایران یا گروه‌های نیابتی آن در منطقه علیه منافع آمریکا و یا شرکای آن، از جمله زیرساختهای تولید نفت دست به حملاتی بزنند، افزایش یافته است.

 

اداره امور دریایی آمریکا افزود: رژیم ایران یا نیروهای نیابتی آن احتمال دارد که کشتی‌های تجاری، از جمله تانکرهای نفتکش، و یا کشتی‌های نظامی آمریکا را در دریای سرخ، تنگه باب‌المندب یا خلیج‌فارس، هدف قرار دهند.

 

رسانه‌های آمریکایی در هفته اخیر از جابه‌جایی موشک کوتاه برد در سواحل خلیج‌فارس خبر داده بودند و در مقابل نیز آمریکا  ناو هواپیمابر و بمب‌افکنهای استراتژیک بی‌۵۲ به خلیج‌فارس اعزام کرده است.

 

 همچنین خبرگزاری رویترز به‌ نقل از فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گزارش داد: اگر نیاز به حرکت ناو هواپیمابر باشد، آن را از تنگه هرمز عبور می‌دهیم.

جیم مالوی، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی در مورد اعزام بمب‌افکنهای بی-۵۲ و ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن به‌خاطر خطر تهدید از سوی رژیم ایران گفت: گزارشهای اطلاعاتی با آنچه ما زیر نظر داریم هماهنگ است. و برای من همین کافی است که این تحرک را به‌مثابه تهدید تلقی کنم.

جیم مالوی افزود: من نه در مسیر آمادگی برای جنگ هستم و نه چنین دستوری به من داده شده است. ولی ما آمادگی کامل داریم به هر گونه تخاصمی علیه ایالات متحده، متحدانمان در منطقه و منافع‌مان پاسخ دهیم.

 

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه ۱۶اردیبهشت طی بیانیه‌یی گفت: در پاسخ به شماری از علائم دردسرساز و تشدیدشونده و هشدارها، آمریکا گروه ضربت ناو هواپیمابر یو.اس.اس آبراهام لینکلن و یک نیروی ویژه بمب‌افکن را برای فرماندهی مرکزی منطقه اعزام می‌کند تا پیامی غیرقابل انکار به رژیم ایران بدهد مبنی بر این‌که هر گونه حمله به منافع آمریکا یا متحدانش با نیروی بی‌امان مواجه خواهد شد.

آمریکا به‌دنبال جنگ با رژیم ایران نیست اما ما به‌طور کامل آماده‌ایم تا به هر گونه حمله از طرف نیروی نیابتی، سپاه پاسداران یا ارتش منظم رژیم ایران باشد پاسخ بدهیم.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر به فنلاند در مصاحبه با خبرنگاران گفت: مسأله این است که ما بی‌تردید شاهد اقدامات تشدیدکننده از سوی رژیم ایران بوده‌ایم، و به همین میزان ما رژیم ایران را به‌خاطر حملات به منافع آمریکا مورد حسابرسی قرار خواهیم داد.

مایک پمپئو تأکید کرد در صورتی که این اقدامات توسط هر نیروی نیابتی طرف ثالث انجام شود چه گروه شبه‌نظامی شیعی باشد چه شبه‌نظامیان حوثی و حزب‌الله ما از سران رژیم ایران مستقیماًً‌ بابت آن حسابرسی خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: می‌خواهیم به‌روشنی پیام برسانیم مبنی بر این‌که ایران باید درک کند که ما به اقداماتی که آنها ممکن است انجام بدهند چطور پاسخ خواهیم داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b6e6aac-22c8-4612-a0c9-d63c331ab38a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات