728 x 90

آسوشیتدپرس: استقرار نیروهای آمریکا در منطقه جهت رساندن پیام روشن به رژیم ایران

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن
ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: یک مقام دفاع آمریکا گفت تصمیم کاخ سفید برای اعزام یک ناو هواپیمابر و سایر امکانات نظامی جهت دادن پیام به رژیم ایران به‌دنبال علائم روشنی است مبنی بر این‌که این رژیم و نیروهای دست‌نشانده آن آماده می‌شوند تا به نیروهای آمریکا در منطقه حمله احتمالی بکنند.

 

وی که خواست نامش فاش نشود افزود:‌ پنتاگون تأیید کرده است که این نیرو را مستقر کند و این‌که نیروهای آمریکا در دریا و روی زمین گمان می‌رود که اهداف بالقوه باشند.

 

آسوشیتدپرس افزود: جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی اطلاعیه‌یی گفت آمریکا گروه ضربت ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را و یک نیروی ویژه بمب‌افکن را برای سنتکام اعزام می‌کند منطقه‌یی که خاورمیانه را هم شامل می‌شود.

وی گفت این حرکت در پاسخ به شماری نشانه‌ها و هشدارهای دردسرساز و تشدیدشونده بوده است.

 

آسوشیتدپرس نوشت مقام دفاع آمریکا جزییات بیشتر نداد اما گفت آمریکا می‌خواهد پیامی بدهد مبنی بر این‌که هر گونه حمله به منافع آمریکا یا کشورهایی از متحدانش با نیروی بی‌امان مواجه خواهد شد.

 

اشاره جان بولتون به منطقه فرماندهی مرکزی به این معنی است که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن روانه شرق دریای احمر و شاید هم بعد از آن راهی خلیج‌فارس باشد.

اشاره جان بولتون به نیروی ویژه بمب‌افکن اشاره به این دارد که پنتاگون بمب‌افکنهای مستقر در زمین را در جایی در این منطقه و شاید در مجمع الجزایر عربی مستقر کرده باشد.دولت ترامپ یک کمپین فشار علیه ایران را تشدید کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a190aa26-11ba-465a-baa5-dc06cea3ab72"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات