728 x 90

هشدار آژانس‌های امنیت سایبری آمریکا، کانادا، انگلستان و استرالیا در مورد حملات سایبری سپاه پاسداران

هشدار آژانس‌های امنیت سایبری آمریکا، کانادا، انگلستان و استرالیا
هشدار آژانس‌های امنیت سایبری آمریکا، کانادا، انگلستان و استرالیا

هشدار آژانس‌های امنیت سایبری آمریکا، کانادا، انگلستان و استرالیا در مورد حملات سایبری سپاه پاسداران

 

سایت آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا CISA -۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲: این توصیه نامه مشترک امنیت سایبری (CSA) نتیجه یک تلاش تحلیلی بین اداره تحقیقات فدرال (FBI)، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA)، آژانس امنیت ملی (NSA)، فرماندهی سایبری ایالات متحده (USCC) نیروی مأموریت ملی سایبری (CNMF)، وزارت خزانه‌داری، مرکز امنیت سایبری استرالیا (ACSC)، مرکز کانادایی امنیت سایبری (CCCS) و مرکز امنیت سایبری ملی انگلستان (NCSC) است که به‌منظور برجسته کردن استمرار فعالیت‌های مخرب سایبری توسط عوامل وابسته به سپاه پاسداران صورت می‌گیرد

این توصیه نامه، در مورد عوامل سایبری رژیم ایران است که دست به فعالیت‌های مخرب می‌زنند و از آسیب‌پذیریهای شناخته شده برای دسترسی به اطلاعات استفاده می‌کنند. رمزگذاری دیسک و اخاذی داده‌ها از جمله این فعالیت‌هاست.

بازیگران وابسته به سپاه پاسداران به‌طور فعال طیف وسیعی از نهادها را هدف قرار می‌دهند، از جمله نهادهایی در چندین بخش زیرساختی حیاتی آمریکا و هم‌چنین سازمانهای استرالیا، کانادا و انگلستان. این بازیگران اغلب زیر نظر شرکت فناوری ناجی هوشمند فاطر، مستقر در کرج و شرکت افکار سیستم مستقر در یزد، فعالیت می‌کنند.

اقداماتی که باید برای محافظت در برابر عملیات باج‌گیری انجام شود:

سیستم‌ها و نرم‌افزارها را به‌روز نگهدارید و رفع آسیب‌پذیریهای شناخته شده برای سوء‌استفاده را در اولویت قرار دهید. از داده‌های خود نسخه پشتیبان آفلاین تهیه کنید... .

(سایت آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا ۲۳شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6478cd8-5b01-492f-b03a-b968ea94565f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات