728 x 90

هشدار آمریکا در مورد حمله سایبری رژیم ایران

هشدار آمریکا در مورد  حمله سایبری  رژیم ایران
هشدار آمریکا در مورد حمله سایبری رژیم ایران

مقام‌های آمریکایی نسبت به زمینه‌سازی رژیم ایران برای حمله سایبری هشدار دادند.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، هکرهای رژیم ایران زمینه‌سازی لازم را برای حملات سایبری گسترده به زیرساخت‌های آمریکا و اروپا و همچنین شرکتهای خصوصی فراهم کرده‌اند. آنها همچنین تأکید کردند، آمریکا هشدارهای امنیتی ضروری را برای مقابله با چنین حملاتی به هم‌پیمانان خود داده است.

مقامهای آمریکایی: حمله سایبری رژیم ایران تهدید امینتی است

دن کوتز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا و راد روزنستاین معاون دادستان کل ایالات متحده، روز جمعه ۲۹تیر در نشست امنیتی آسپن در کلرادو نسبت به تهدیدهای سایبری روسیه، چین، ایران و کره شمالی هشدار دادند. مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا در همین زمینه هفته گذشته نیز گفته بود، چهار کشور ایران، روسیه، چین و کره شمالی «هر روز» به حمله سایبری دولتی و ایالتی و محلی آمریکا دست می‌زنند. او به کمپانی‌ها و دانشگاههای آمریکایی نیز به‌عنوان دیگر اهداف این حملات اشاره کرد. کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز پیشتر از احتمال حمله سایبری هکرهای ایرانی در پی خروج آمریکا از توافق شش قدرت جهانی با ایران،برجام خبر داد. وی با این حال تأکید کرده بود که آمریکا آماده مقابله با چنین حملاتی است.

واکنش رژیم ایران به هشدارهای آمریکا در مورد حمله سایبری

رایزن مطبوعاتی دفتر نمایندگی رژیم ایران در سازمان ملل‌متحد روز جمعه گفت: رژیم ایران هیچ قصدی برای درگیر شدن در یک جنگ سایبری با آمریکا را ندارد، بلکه به احتمال زیاد این آمریکا است که به‌دنبال سوءظن حمله سایبری است، تا دلیلی برای حمله سایبری به ایران داشته باشد. علیرضا میر یوسفی افزود: فعالیتهای سایبری کشور متبوعش جنبه دفاعی دارند و محافظت از کشور ضروری هستند.

پیشینه رژیم ایران در حمله سایبری

دولت آمریکا سال‌هاست که فعالیت سایبری هکرهایی را که گفته می‌شود با رژیم ایران مرتبط هستند زیر نظر دارد و در مواردی برخی از آنها را تحریم کرده یا تحت تعقیب قضایی قرار داده است. از جمله در فروردین‌ماه سال جاری، وزارت خزانه‌داری آمریکا یک مؤسسه و ده تن از عوامل رژیم ایران را به اتهام هک کردن صدها دانشگاه آمریکایی و بین‌المللی تحریم کرد. این نهاد و ۱۰ایرانی به هک بیش از ۳۱ترابایت اطلاعات دانشگاهی از ۱۴۴دانشگاه آمریکایی و ۱۷۶دانشگاه بین‌المللی در ۲۱کشور متهم هستند.

دولت باراک اوباما نیز در سال ۲۰۱۶ علیه هفت تن از عوامل رژیم ایران به‌خاطر مختل کردن شبکه کامپیوتری دهها بانک آمریکایی و تلاش برای بستن یک سد در نیویورک اعلام جرم کرد. پیش از این بنیاد کارنگی در آمریکا در گزارشی اعلام کرده بود که نهادهای امنیتی در ایران، به‌طور فزاینده‌ای در زمینه جاسوسی سایبر و حملات تخریبی ورزیده شده‌اند و دامنه اقدامات آنها از مخالفان حکومت ایران در داخل و خارج از کشور، و نهادهای مدنی در ایران، تا سازمانهای دولتی، دفاعی، تجاری و دیپلماتیک در آمریکا، اسرائیل، آلمان و عربستان سعودی را در بر می‌گیرد.

 

مطالب مرتبط:

نشریه کنگره آمریکا: حملات جدید موجب نگرانیها درباره تهدید سایبری ایران شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۰مقام و یک نهاد مستقر در ایران را به‌خاطر حملات سایبری تحت تحریم قرار داد

جزییاتی از حمله سایبری در ابعاد جهانی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa9d55d3-48e9-4b69-ab96-30f43f18a5bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات