728 x 90

اخبار اینترنت,اخبار علمی و فناوری,

جزییاتی از حمله سایبری در ابعاد جهانی

-

حمله سایبری در ابعاد جهانی
حمله سایبری در ابعاد جهانی
حمله سایبری در ابعاد جهانی خسارات فراوانی وارد کرده است. گزارشی از سی.ان.ان 9تیر 96:
یک حمله سایبری در ابعاد جهانی، برخی از بزرگترین شرکتهای جهان را در حمله انبوه در آمریکا و اروپا و بخشی از آسیا مورد تهاجم قرارداده است. شرکتهایی در انگلستان، آلمان، دانمارک، اوکراین، روسیه، استرالیا و هندوستان گزارش کرده‌اند که مورد حمله قرار گرفته‌اند.

هکرها از ویروس باجگیری استفاده کرده‌اند که کامپیوتر را قفل می‌کند و بعد درخواست باج برای بازگرداندن اطلاعات و کنترل کامپیوتر می‌کند.

اوکراین به سختی مورد تهاجم قرار گرفته و بعد روسیه، چه مدت طول می‌کشد تا این سیستم‌ها به‌حالت عادی برگردند.

خبرنگار سی.ان.ان از مسکو: هنوز مشخص نیست، یکی از منابع می‌گفت ممکن است دو روز، فکر می‌کنم بسیار سخت است بتوان پیش‌بینی کرد که چه مدت زمان طول می‌کشد که از آن بیرون بیایند. یکی از مشکلات در این بخش از جهان این است که وقتی در ابتدا دیده شد که اوکراین مورد اصابت قرار گرفته بلافاصله اوکراین انگشت اتهام را متوجه روسیه کرد زیرا تاریخاً خصومت بسیاری میان این دو کشور بوده است، اما بعد معلوم شد شرکتهای بزرگ مانند کمپانی نفتی روس نفت در روسیه هم مورد حمله قرار گرفته و دلایل آن بسیار نامعلوم است، آیا اقتصادی است یا برای لرزه انداختن بر این شرکت هاست، آیا سیاسی است تا یک کشور را بی‌ثبات کنند یا این‌که فقط برای ایجاد بحران است. هیچ‌کسی نمی‌داند.

ابعاد آن بسیار بزرگ است با یک شرکت امنیت سایبری به نام گروه آی بی‌ که صحبت کردیم گفت 80شرکت در روسیه و اوکراین هدف قرار گرفته‌اند. رسانه‌های روسی گفته‌اند که 300000 کامپیوتر ممکن است تاثیر پذیرفته باشند که بسیار گسترده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b17c0051-234d-4db2-b5ab-1fb8d1a633ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات