728 x 90

هشتاد و پنجمین روز از جنگ در غزه - حملات هوایی و توپخانه‌یی اسراییل روز شنبه بار دیگر مرکز و جنوب غزه را مورد حمله قرار داد

جنگ در غزه
جنگ در غزه

اخبار و تحولات هشتاد و پنجمین روز از جنگ در غزه در این صفحه به روز می‌شود.

 

حمله اسراییل به فرودگاه حلب در سوریه

آخرین خبرها از رویترز:

  • رسانه‌های فلسطینی گفتند حملات هوایی و توپخانه‌یی اسراییل روز شنبه بار دیگر مرکز و جنوب غزه را مورد حمله قرار داد، زیرا ارتش حملات زمینی خود را به عمق غزه انجام داد و مناطقی را که صدها هزار غیرنظامی آواره در آن تجمع کرده‌اند در تلاشی برای حفظ امنیت در برابر یورش در سراسر غزه مورد حمله قرار دادند.
  • تصاویر ویدئویی تأیید نشده از خبرنگاران محلی در شهر رفح در جنوب، جایی که تعداد زیادی از آوارگان فرار کرده‌اند، عواقب فوری حملات به منازل مسکونی را نشان می‌دهد. در صحنه‌های پر هرج و مرج در خیابانهای باریک شلوغ، مردم مجروحان را در پتو پیچیده از زیر آوار بیرون آوردند. سایر مجروحان را با دست حمل می‌کردند، در حالی که چندین مرد تلاش می‌کردند تا به‌سرعت جسد مردی را حمل کنند.
  • سی.ان.ان: اسراییل از حملات بیشتری از جنوب لبنان خبر می‌دهد. نیروهای دفاعی اسراییل روز شنبه از «شلیکهای متعدد» از لبنان به سمت خاک اسراییل خبر دادند.
  • ارتش اسراییل هم‌چنین اعلام کرد که پدافند آن یک «هدف هوایی مشکوک را که از لبنان وارد خاک اسراییل شده بود» رهگیری کرد.
  • حملات جدید پس از آن صورت می‌گیرد که اسراییل اوایل روز شنبه اعلام کرد که هواپیماهایش سه جوخه 'تروریستها' در لبنان و هم‌چنین زیرساختهای حزب‌الله را در کشور همسایه هدف قرار داده‌اند.
  • حزب‌الله اعلام کرد که سه حمله به نیروهای اسراییلی از جمله یک حمله پهپادی انجام داده است. این سازمان هم‌چنین کشته شدن چهار جنگجو را بدون اشاره به محل کشته شدن آنها را تأیید کرد.
  • اذعان ارتش اسراییل به تخریب حمام دوران عثمانی در حالی که حماس را در غزه هدف قرار داده بود. گفته می‌شود حمام السمره در محله الزیتون در شمال غزه در قرن چهاردهم ساخته شده و تنها حمام عمومی در نوار غزه بوده است. مالک آن، سلیم الوزیر، به سی.ان.ان گفت که این حمام در حمله هوایی اسراییل در ۱۵دسامبر منهدم شد.
  • در بحبوحه درگیریهای شدید در نزدیکی شهر خان یونس در جنوب غزه، نیروهای دفاعی اسراییل آنچه را که «چند دستورالعمل فوری» می‌خواند، به مردم غزه مسیرهای ایمن صادر کرده است.
  • ارتش اسراییل دستورالعمل‌هایی را به زبان عربی و هم‌چنین نقشه‌ای روی X منتشر کرد و گفت که جنگ و پیشروی نیروهای اسراییلی در منطقه خان یونس به این معنی است که غیرنظامیان نمی‌توانند از محور اصلی صلاح‌الدین که از شمال به جنوب تا وسط می‌گذرد استفاده کنند.
  • حتی در حالی که اسراییل پس از اعلام تمدید عملیات خود در مرکز و جنوب غزه پیشروی می‌کند، درگیریها در شمال غزه ادامه دارد.
  • روز شنبه، ارتش اسراییل گفت که درگیری در شمال در منطقه شجایا نیز وجود دارد.

 

 

سایت ان.بی.سی ۹دی: قاهره - یونیسف اعلام کرد که حداقل ۶۰۰۰۰۰دوز واکسن را روز جمعه به غزه برای محافظت از کودکان در منطقه محاصره شده در برابر بیماریها تحویل داده است.
این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که بیماریها در سراسر قلمرو که فاقد آب تمیز و تجهیزات اولیه پزشکی است، در حال گسترش است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۹دی:
در حملات هوایی بر فراز شرق سوریه در نزدیکی مرز عراق، ۶شبه‌نظامی مورد حمایت ایران کشته شدند.
دو عضو گروه‌های شبه‌نظامی عراقی به آسوشیتدپرس گفتند که سه حمله هوایی شبانه روز شنبه در شرق سوریه در نزدیکی یک گذرگاه مرزی استراتژیک با عراق، شش شبه‌نظامی مورد حمایت ایران را کشتند.
حملات به منطقه مرزی بوکمال ساعاتی پس از آن انجام شد که گروهی از شبه‌نظامیان عراقی مورد حمایت ایران موسوم به مقاومت اسلامی، مسئولیت حمله به پایگاه نظامی آمریکا در شهر اربیل در شمال عراق را برعهده گرفتند. این گروه از زمان شروع جنگ حماس و اسراییل در ۷ اکتبر، بیش از صد حمله به مواضع ایالات متحده در عراق و شرق سوریه انجام داده است.
شبه‌نظامیان گفتند که چهار نفر از کشته‌شدگان از گروه قدرتمند حزب‌الله لبنان بودند و دو شبه‌نظامی دیگر سوری بودند. آنها به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند، زیرا اجازه صحبت با مطبوعات را نداشتند. آنها افزودند که دو نفر دیگر مجروح شدند.

 

خبرگزاری رویترز ۹دی: در ۲۴ساعت گذشته حدود ۱۰۰فلسطینی کشته شدند.
یک مقام ارشد بهداشتی در غزه روز شنبه اعلام کرد که در حملات اسراییل در مرکز غزه طی ۲۴ساعت گذشته حدود ۱۰۰فلسطینی کشته و ۱۵۸ نفر زخمی شده‌اند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه: ۲۰عضو شبه‌نظامیان رژیم ایران در حملات هوایی آمریکا در نزدیکی مرزهای عراق کشته و زخمی شدند.

استان دیرالزور: ۲۰تن از شبه‌نظامیان ایرانی در ۹حمله هوایی آمریکا به مقر نظامی و یک انبار سلاح در شهر آلبوکمال و مجاورت آن در نزدیکی مرزهای عراق کشته و زخمی شدند.

ساکنان می‌گویند که پس از کشته شدن نزدیک به ۲۰۰ نفر در طی ۲۴ساعت در عملیات اسراییل علیه شبه‌نظامیان حماس، اسراییل با آتش تانک و بمباران هوایی شدید جمعه شب به خان یونس در نوار غزه حمله کرد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسراییل گفت که نیروها در حال رسیدن به مراکز فرماندهی و انبارهای تسلیحات حماس هستند. ارتش اسراییل اعلام کرد که یک مجتمع تونل در زیرزمین یکی از خانه‌های یحیی سنوار، رهبر حماس در شهر غزه را ویران کرده است.

 

نیوزمکس: حماس «در اصول» با از سرگیری مذاکرات گروگانها موافقت کرد
به گزارش والا نیوز اسراییل در روز پنجشنبه، حماس در ازای آتش‌بس طولانی‌مدت در غزه، با از سرگیری مذاکرات گروگان‌گیری با اسراییل موافقت کرده است.
بر اساس این گزارش، میانجی‌های قطری به اسراییل گفته‌اند که حماس مایل است ۴۰ تا ۵۰گروگان را در ازای آتش‌بس یک ماهه آزاد کند. مقامات اسراییلی رویکردی بدبینانه و محتاطانه نسبت به این خبر داشته‌اند.
به گزارش تایمز اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل روز پنجشنبه به پیشرفت در مذاکرات برای آزادی گروگان اشاره کرد.

خبرگزاری فرانسه: به‌دنبال پرتاب موشک به اسراییل، اسراییل به سوریه حملات هوایی کرد
ارتش اسراییل بامداد روز شنبه اعلام کرد که پس از اصابت دو موشک پرتاب شده از سوریه، در حال انجام حملاتی در سوریه است.
اسرائیل بلندیهای جولان را بخشی از منطقه شمالی خود می‌داند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5206048f-214f-4a13-9efa-96a78d7d3124"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات