728 x 90

هزینه تهیه نان و پنیر و گردو از نیم میلیون تومان گذر کرده است

نان و پنیر و گردو لاکچری شد
نان و پنیر و گردو لاکچری شد

نان و پنیر هم لاکچری شد؟ عنوان مطلبی در خبرآنلاین، رژیم دوشنبه ۳مرداد، است که به تورم و گرانی افسارگسیخته اقلام پایه‌یی که قیمت آنها سربه فلک کشیده است و به «‌ساده‌ترین غذای ایرانیان نیز رحم نکرده است» اعتراف می‌کند.
خبرآنلاین نوشت: بنا بر آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران تورم کالاهای اساسی خوراکی در تیرماه رکورد زده است و با افزایش ٤.٤واحد درصدی به ۸۶درصد رسیده است.
گفتنی است که غذای محبوب و ساده ایرانیان نیز از این افزایش قیمتها در امان نمانده است و بعضاً هزینه تهیه نان و پنیر و گردو نیم میلیون تومانی شده است.
بررسیهای میدانی حاکی از آن است که قیمت هر کیلو گرم پنیر لیقوان در بازار به ۳۸۰هزار تومان رسیده است و هر کیلو گرم مغز گردو نیز در بازار به قیمت ۳۶۰هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
خبرآنلاین در ادامه افزود: بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از گرانی پنیرهای لیقوان شرکتی در بازار است به‌طوری که بسته‌های ۴۰۰گرمی این پنیر در بازار این روزها ۱۰۲هزار تومان قیمت دارد و بسته‌های ۷۰۰گرمی آن نیز ۲۴۲هزار تومان قیمت خورده است.
تهیه نان و پنیر و گردو با انواع دیگر پنیر نیز گران تمام می‌شود؛ به‌طوری که پنیرهای شرکتی ۴۰۰ گرمی این روزها در بازار حداقل به قیمت ۴۰هزار تومان خرید و فروش می‌شوند.
از گرانی نان نیز نباید غافل شد؛ مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت سنگک آزادپز ساده به ۵هزار تومان رسیده است و سنگک کنجدی آزادپز بر اساس سایز نان در برخی مناطق تهران ۷ تا ۱۵هزار تومان قیمت دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb6f28ea-9205-439e-a1dc-943648b6205a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات