728 x 90

هزاران نفر به سفر رئیس‌جمهور ایران به سازمان ملل اعتراض کردند

تظاهرات ایرانیان آزاده در نیویورک در برابر مقر ملل متحد علیه حضور رئیسی جلاد
تظاهرات ایرانیان آزاده در نیویورک در برابر مقر ملل متحد علیه حضور رئیسی جلاد

سایت امنی نیوز(AMNY Newsletter) آمریکا ۲۸شهریور در گزارشی از تظاهرات ایرانیان آزاده در نیویورک در برابر مقر ملل متحد علیه حضور رئیسی جلاد نوشت: هزاران تظاهر کننده مرتبط با ایران روز سه‌شنبه به‌مناسبت نشست سازمان ملل به میدان داگ هامارسکیولد سرازیر شدند تا علیه رئیس‌جمهور این کشور و نقض حقوق‌بشر که به‌گفته آنها تحت رهبری او انجام می‌شود، اعتراض کنند.

دریایی از معترضان در اعتراض به ابراهیم رئیسی که قرار بود در ۱۹سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند، تجمع کردند. امواج انسانی با تکان دادن پرچمهای ایران و سر دادن شعار، رئیسی را به‌دلیل آنچه جنایت علیه بشریت نامیدند محکوم کردند.

سناتور سابق جان لیبرمن خطاب به جمعیت خروشان گفت: «این دولت نه تنها شرور است، بلکه فاسد و بی‌کفایت است. این نوع رژیم شیطانی که از مواضع قدرت خود تغذیه می‌کند، با میل خود قدرت را واگذار نخواهد کرد».

این رویداد با هماهنگی سازمان جوامع ایرانیان مقیم آمریکا برگزار شد و هزاران ایرانی از سراسر ایالات متحده مصادف با مجمع عمومی به بیگ اپل [نیویورک] سفر کردند. هدف این فعالان جلب توجهات به یکمین سالگرد اعتراضات ناشی از مرگ مهسا امینی ۲۲ساله، یک زن ایرانی بود که در شرایط مشکوکی پس از بازداشت درگذشت.

سخنرانان از رفتار این کشور با زنان و محدودیتهای سختگیرانه دولت در مورد آنها انتقاد کردند. به‌گفته زنانی که اهل ایران هستند، زنان شبیه به اشیاء جنسی در نظر گرفته می‌شوند.

دانشجویان ایرانی و متخصصان نیز خشم خود را با استناد به بیش از ۳۰سال بدرفتاری و نقض حقوق، به‌ویژه ایرانی‌هایی که بدون دادرسی یا محاکمه عادلانه به جرمی محکوم شده‌اند، به اشتراک گذاشتند. دانشجویان دعوت رئیسی برای سخنرانی در سازمان ملل را اشتباهی فاحش و بی‌توجهی آشکار به نقش وی به‌عنوان عضوی از کمیسیون مرگ خواندند.

صبا رضایی گفت: دایی من آزادی می‌خواست، دموکراسی را برای مردمش می‌خواست و به همین دلیل در سال۱۳۶۲ دستگیر شد و سپس در سن ۳۲ سالگی به دستور رئیسی اعدام شد.

رضایی گفت: «واضح است که رژیم ایران با سرکوب وحشیانه تظاهرات سراسری که در سراسر ایران گسترش یافته است، حقوق‌بشر را کاملاً نادیده گرفته است. رژیم ایران در ماه‌های اخیر در سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مسالمت‌آمیز شرکت کرده است، هزاران نفر را دستگیر و ناپدید کرده و صدها نفر را در ماه‌های اخیر اعدام کرده است».

-هزاران نفر به سفر رئیس‌جمهور ایران به سازمان ملل اعتراض کردند - 0

-هزاران نفر به سفر رئیس‌جمهور ایران به سازمان ملل اعتراض کردند - 1

-هزاران نفر به سفر رئیس‌جمهور ایران به سازمان ملل اعتراض کردند - 2

-هزاران نفر به سفر رئیس‌جمهور ایران به سازمان ملل اعتراض کردند - 3
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6477f3c-4cff-4292-9dec-8aeea1533b6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات