728 x 90

هراس از مجاهدین خلق ایران در سراپای رژیم ولایت فقیه - سلیمی نمین: موضوع اصلی ما در کشور مجاهدین خلق است و باید به آنها بپردازیم

نماد اشرف ۳
نماد اشرف ۳

هراس از مجاهدین خلق ایران در سراپای رژیم ولایت فقیه

سلیمی نمین مهره امنیتی و مطبوعاتی خامنه‌ای:

موضوع اصلی ما در کشور مجاهدین خلق است

و باید به آنها بپردازیم

خبرگزاری رسمی رژیم ایرنا -۱۱مرداد ۱۴۰۲

 

محمد قوچانی از مهره‌های امنیتی – مطبوعاتی نظام:

مسأله مجاهدین خلق مسأله روز ماست

و صرفاً یک مسأله تاریخی نیست

 

موضوع هسته‌یی و اعتراضات و جدایی حاکمیت از مردم

زیر سر این سازمان بوده است

کاری کنیم که جوانان نسل امروز به‌دنبال پیوستن به سازمان نباشند

 

ابراهیم فیاض کارشناس امنیتی نظام آخوندی

تاریخ تکرار می‌شود و مجاهدین هم احتمالاً بازمی‌گردند

این‌که مجاهدین خلق از نظر ساختاری هنوز زنده است و گروهی می‌خواهند به آن بپیوندند

نشان می‌دهد فقط به‌دلیل حمایت آمریکا و انگلیس نیست

این‌که امروز مجاهدین زنده است، باید برای حکومت هم مهم باشد

 

عطریانفر از گردانندگان باند کارگزاران:

چرا سازمان مجاهدین خلق این‌قدر مهم است

چه چیزی آن را زنده نگه داشته است

 

خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا ۱۱مرداد ۱۴۰۲ در گزارشی راجع رونمایی از یکی از صدها کتابی که دستگاههای وابسته به سپاه و اطلاعات آخوندی و بیت‌العنکبوت خامنه‌ای، و به‌نقل از شماری از مهره‌های امنیتی – مطبوعاتی و بازجویان پیشین دادستانی ضدانقلابی نظام در اوین و دیگر زندانها که از آنها تحت عنوان پژوهشگر تاریخ و استاد دانشگاه یاد می‌کرد نوشت:

مراسم رونمایی از کتاب «جزیره سرگردانی» نوشته بیژن مومیوند با حضور ابراهیم فیاض استاد دانشگاه، عباس سلیمی‌نمین پژوهشگر تاریخ معاصر، محمد قوچانی مدیر مسئول نشریه آگاهی نو، محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در سالن جلسات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران برگزار شد.

محمد عطریانفر گفت: چرا سازمان مجاهدین خلق این‌قدر مهم است؟ چه چیزی آن را زنده نگه داشته است؟ در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است و نهاد مطبوعاتی ایران بسیار جذاب کار کرده است.

واقعیت این است که کشور ما به‌دلیل تاریخی و نوع حاکمیت دارد پوست‌اندازی می‌کند و باید یک دوره انتقالی را طی کنیم. از این فرایند عمومی جدا نیستیم و فراز و فرودهایی خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: اگر به‌خاطرات گذشتگانمان دقت کنیم، می‌بینیم فقط چند خاطره بزرگ مانند ۳۰تیر یا ۲۸مرداد را در ذهن دارند، این اتفاق‌های اندک تمام سرمایه سیاسی پدران ما بودند ولی امروز ما هر سال چند اتفاق مهم را به چشم می‌بینیم. این طبیعت این ایام گذر است.

امروز هم درگیر این بیماری هستیم که نباید به مرز بی‌اخلاقی سقوط کنیم.

ابراهیم فیاض هم در ادامه این نشست گفت:تاریخ تکرار می‌شود و به نظرم مجاهدین هم احتمالاً بازمی‌گردند.

متأسفانه الآن جمهوری اسلامی برای نسل جدید شفاف نیست و نتوانسته این مسأله را برای جوانان شرح دهد. این‌که مجاهدین خلق از نظر ساختاری هنوز زنده است و گروهی می‌خواهند به آن بپیوندند، نشان می‌دهد فقط به‌دلیل حمایت آمریکا و انگلیس نیست‌. ما هنوز مجاهدین خلق را شخم نزدیم

. این‌که امروز مجاهدین زنده است، باید برای حکومت هم مهم باشد و می‌بایست آن را بررسی کرد تا بهتر شناخت.

در بخش بعدی نشست محمد قوچانی گفت:

من معتقدم کار با نقد جلو می‌رود، من خیلی سر این ماجرا فحش خوردم. هنوز هم بعضی اوقات به من می‌گویند این مصاحبه یا گزارشی که نوشتی از کجا به تو سفارش شد؟ این تفکر بسیار عجیب است و آن هم نتیجه دوگانه حکومت و اپوزیسیون است.

برخی می‌گویند تو چرا به سازمان مجاهدین می‌پردازی؟

مدیر مسئول نشریه «آگاهی نو» خاطرنشان کرد: این کتاب فرزند نشریه «مهرنامه» است. همین آقای کریمی که امروز اینجاست و در کتاب با ایشان گپ زدیم، گفتند آقای عطریانفر بازجوی ایشان بودند در زندان و ما این دو نفر را با یکدیگر روبه‌رو کردیم. ما باید این را بدانیم مسأله مجاهدین خلق، مسأله روز ماست و صرفاً یک مسأله تاریخی نیست. اساساً ما فراموش کردیم آنچه که به‌لحاظ معرفتی و تاریخی کشور را از سرمایه‌هایی محروم کرد و کشور را دوگانه کرد، مجاهدین بود.

اتفاقاتی که برای داستانهای هسته‌یی داشتیم. یا هرجا که اعتراضات به حق مردم به انحراف کشیده شد، پای این سازمان در میان بود. جدایی روحانیت و حاکمیت از مردم چیزی است که زیر سر این سازمان بوده است.

قوچانی در پایان افزود: پس مسأله سازمان، مسأله امروز ماست و نباید آن را صرفاً یک رویداد تاریخی دانست. ما هر چه بیشتر به سازمان بپردازیم از آن طریق می‌توانیم خودمان را نقد کنیم و کاری کنیم که جوانان نسل امروز به‌دنبال پیوستن به سازمان نباشند.

عباس سلیمی‌نمین گفت: مسأله مجاهدین خلق اصلاً تفکر نبود و ما نباید کسی مثل دکتر شریعتی را از سنخ مجاهدین بنامیم. این سازمان از ظلم و زور برای حذف اشخاص استفاده می‌کرد و قاعده‌شان این بود که تشکیلات بالاتر از افراد است.

وی افزود: آثار متعددی درباره مجاهدین خلق چاپ شده که از این کتاب بهتر است. به نظرم مسأله مهم ما امروز شناخت مجاهدین خلق است.

پژوهشگر تاریخ معاصر تأکید کرد: به نظر من موضوع اصلی ما در کشور مجاهدین خلق است و باید به آنها بپردازیم.

امروز بعضی از نحله‌های فکری و رسانه‌های اصلاح‌طلب مجاهدین را تطهیر می‌کنند و طوری نشان می‌دهند که آنها در انقلاب نقش محوری داشتند و پس از انقلاب سهم آنها را ندادند و نشان می‌دهند این سازمان راهی نداشت به جز دست بردن به سلاح.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8fa30f11-4d7e-4320-96e1-238725eb2a67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات