728 x 90

هراس رژیم از بازگشایی مدارس و دانشگاهها

سخن روز
سخن روز

همزمان با آغاز سال تحصیلی، رئیسی جلاد در مراسم اول مهر در دبستانی در یکی از شهرکهای جنب تهران هراس رژیم را از «فضای ارتباطی (با دانش‌آموزان) که امروز وجود دارد» ابراز کرد و خطاب به والدین و معلمان ملتمسانه گفت: «رها کردن (بچه‌ها) در این فضا، فضای ارتباطی بدون توجه به‌بچه و نوع تربیتهایی که باید بشود، ممکن است فکر بچه، اخلاق بچه، رفتار او را بربایند؛ رهزنانی هستند که می‌خواهند در این راه، بچه‌ها را، فکرشان، اخلاقشان، عملشان را طبق میل خودشان قرار بدهند».

اگر چه جلاد۶۷ منظورش از «رهزنانی» که می‌خواهند فکر و اخلاق و عمل بچه‌ها را بربایند روشن نمی‌کند؟ اما کُر وحشت گماشته‌های خامنه‌ای در نمایش جمعهٔ این هفته در شهرهای مختلف کشور، می‌تواند آنچه را که او قادر نبود صراحتاً به‌زبان بیاورد، برملا نماید:

امام جمعه خامنه‌ای در ایلام: «معلمان و اساتید در برابر افکار انحرافی که نسل جوان و نوجوان را احاطه می‌کند، باید واقعیتها را تبیین کنند تا دشمنان شکست‌خورده انقلاب، قادر به‌سربازگیری از بین دانش‌آموزان و دانشجویان نشوند».

امام جمعه خامنه‌ای در کیش: «یکی ازعوامل اغتشاشات سال گذشته، فضای مجازی بود... اعضای خانواده بر استفاده فضای مجازی توسط فرزندان نظارت و کنترل داشته باشند تا فرزندانشان در دام دشمنان قرار نگیرند».

امام جمعه خامنه‌ای در تبریز: «از ویژگیهای سال تحصیلی جدید، یک نگرانی‌هایی از وضعیت فرهنگی وجود دارد که ناشی از فتنه سال گذشته است. این نگرانی باید باشد. باید واقع بین بود... از اقتضائات این واقع‌بینی این است که باید برای این نگرانی چاره‌اندیشی کنیم برنامه‌ریزی کنیم».

این اظهارات گویای آن است که وحشت رژیم ناشی از قیام سال گذشته است که در آن دانشجویان حداقل در ۲۰۴دانشگاه و دانش‌آموزان در ۱۷۷۶مدرسه فعالانه شرکت داشتند.

در همین حال، همزمان با سال تحصیلی جدید وزیر آموزش و پرورش در کابینه رئیسی جلاد از تغییر ۲۰هزار مدیر مدرسه در راستای اهداف ارتجاعی حکومت آخوندی خبر داد به‌نوشته رسانه‌های حکومتی وی گفت: امسال نزدیک به ۲۰هزار مدیر مدرسه تغییر کردند تا در مدارس تحول ایجاد کنند، هم‌چنین ۷هزار مدرسه در مسیر تحول، شناسایی شدند که امسال در ۵هزار مدرسه فعالیت‌های خود را آغاز خواهیم کرد (خبرگزاری حکومتی موج۳۰ شهریور۴۰۲).

به نظر می‌رسد که به‌رغم همهٔ بگیر و ببندها در مدارس و دانشگاهها، از اخراج دانش‌آموزان و دانشجویان و معلمانی که در قیام شرکت داشتند، خلیفهٔ ارتجاع از آتش زیر خاکستر قیام در مدارس نگران است و همان خط «خالص سازی» و اخراج و گماشتن ۱۵هزار مزدور و مداح و چماقدار هم‌سو را که در دانشگاهها در منتهای فضیحت تحمیل کرد، به مدارس هم تحت عنوان «تحول» گسترش داده و نشان‌دهنده شدت هراس رژیم است.

این را از اظهار نگرانی مدیرکل حراست جهاد دانشگاهی می‌توان دریافت که می‌گوید: «دشمن برای تمام اقشار ما از جمله نخبگان، دانش‌آموزان و دانشجویان برنامه دارد...». وی با بیان این‌که «هر لحظه ممکن است نقشه جدیدی از سوی دشمن اجرا شود» می‌افزاید: «اصل بزنگاه این اتفاقات و رهبری اغتشاشات، به‌دست (مجاهدین) بود. گروهکی که دارای ارتش سایبری است و در فضای مجازی و پیام‌رسانهای خارجی که سرور آنها دست ما نیست، شروع به‌انتشار اخبار و کلیپ‌های دروغین کرده و جوانان ما را سپر کارهای خود قرار دادند» (خبرگزاری حکومتی ایسنا ـ ۲۱شهریور).

اسنادی هم که توسط کانال تلگرامی «قیام تا سرنگونی» با تسخیر سرورها و کامپیوترهای وزارت علوم دولت رئیسی منتشر شده است، روشن می‌سازد که اولاً کار اصلی یا در واقع تنها کار وزارت به‌اصطلاح علوم و فن‌آوری دیکتاتوری ولایت فقیه، کنترل دانشگاه و سرکوب دانشجویان و اساتید است، ثانیاً ابعاد توطئه‌های سرکوبگرانهٔ رژیم در دانشگاهها و شدت ترس از پیوستن دانشجویان به‌قیام حیرت‌انگیز است و «کافی‌شاپهای» مناطق اطراف دانشگاهها را هم در برگرفته است!

این تمهیدات گسترده به‌منظور امنیتی کردن دانشگاهها تحت عنوان انقلاب فرهنگی دوم است که خط کار ابلاغی آن توسط «شاک» (شورای امنیت کشور) به‌ریاست پاسدار جنایتکار احمد وحیدی سرکرده سابق نیروی تروریستی قدس داده شده است؛ واقعیتی که نشاندهندهٔ وحشت شدید خلیفه ارتجاع از جوشش خون قیام در زیر پوست جامعه به‌طور عام و در مدارس و دانشگاهها و نسل جوان به‌طور خاص، است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c82b24e4-85a0-48f2-a45a-74d8e186f6af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات