728 x 90

هجوم مجدد ملخ ها به جنوب کرمان

هجوم ملخها
هجوم ملخها

ملخها بار دیگر به جازموریان در استان کرمان هجوم آورده‌اند. احمد حمزه عضو مجلس ارتجاع از استان کرمان به نبود امکانات و بی‌توجهی به موضوع ملخها اعتراف کرد و گفت:‌ مبارزه با این آفت نیازمند حمایت مالی است که این حمایت صورت نگرفته است.

وی افزود: استانهای همجوار هم‌چون هرمزگان و سیستان و بلوچستان آن‌چنان که باید مبارزه با ملخ‌ها را جدی نگرفته‌اند لذا شاهد هجوم ملخ‌های زیادی از این استانها به منطقه جازموریان هستیم.

 

در همین حال فرماندار رژیم در قلعه گنج گفت: ملخ‌ها به ۴۰هکتار مزرعه آفتابگردان در این شهرستان خسارت وارد کردند.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده و بازدیدهای کارشناسان و همچنین ریزش ملخ از سمت استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان به مناطق و زمینهای کشاورزی می‌توان گفت کنترل و مبارزه در این ۲استان تقریباً رها شده و با این آفت هیچ‌گونه مقابله مؤثری صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: با ورود این توده‌ها وضعیت قلعه گنج کاملاً بحرانی شده و اگر تدبیری اتخاذ نشود و امدادی صورت نگیرد، این بحران به استانهای همجوار نیز سرایت خواهد کرد. در حال حاضر ملخ‌ها از حالت مرکزیت جازموریان خارج شده و به مزارع کشاورزان قلعه گنج رسیده‌اند و طی چند روز گذشته به ۴۰هکتار مزرعه آفتابگردان در روستای زگشتک بندچاه رضا در بخش چاه دادخدا خسارت وارد کرده‌اند. در جنوب کرمان بیشترین آلودگی ناشی از ملخ‌ها به رودبارجنوب و قلعه گنج و همچنین حاشیه تالاب بین‌المللی جازموریان سرایت کرده است.

 

در خبری دیگر در رابطه با هجوم ملخها در استان فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی رژیم در این استان روز ۱۵خرداد نسبت به حمله مجدد ملخها به کشور هشدار داد.

محمدمهدی قاسمی از احتمال ورود بین ۱۰تا ۲۰توده ملخ‌ صحرایی به کشور خبر داد و یادآور شد که جمعیت هر توده ملخ حدود ۵۰میلیون برآورد می‌شود.

وی زمان ریزش موج جدید ملخ را بیستم خرداد ماه عنوان کرد و افزود: با توجه به وجود باغ‌ها و مزارع سرسبز در استان فارس، مقصد بخش عمده‌یی از توده‌های جدید ملخ، این استان خواهد بود لذا خطر بیخ گوش استان قرار دارد.

 

رضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات رژیم در واکنش به حواشی خرید تضمینی ملخ در بندرعباس که گفته شده بود فرمانداری هر کیلو ملخ زنده را ۸هزار تومان می‌خرند گفت: ما سازکاری برای این روش نداریم از نظر علمی این کار را قابل انجام نمی‌دانیم. بسیار دشوار است که هر فرد بتواند ۵۰۰ملخ را به‌صورت زنده صید کند تا ۸هزار تومان برای آن پول بگیرد و از نظر ما عملی نیست.

وی تصریح کرد: از زمانی که ملخ‌ها سم پاشی می‌شوند تا بمیرند ۸ساعت زمان می‌برد و اگر فردی ملخ‌ها را در حالت نیمه جان جمع‌آوری کند و بفرشد، آلودگی ایجاد می‌شود.

 

در خبری دیگر از جیرفت گفته می‌شود پس از ۲ماه هم‌چنان ورود دسته‌های جدید ملخ از استانهای همجوار را شاهد هستیم و تلاش موفقی برای مبارزه با هجوم ملخها صورت نگرفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f99549ec-5686-4938-86ff-f08da0c86979"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات