728 x 90

هجدهمین روز حمله روسیه به اوکراین - تشدید بمبارانها

آتشباری سنگین شهرهای اوکراین
آتشباری سنگین شهرهای اوکراین

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - کاخ‌سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه ۲۰۰میلیون دلار دیگر به‌عنوان تسلیحات و کمکهای دیگر به اوکراین صادر کرد، زیرا مقامات اوکراینی می‌گویند گلوله بارانهای سنگین توسط نیروهای روسی تلاش برای تخلیه غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد. به گفته مقامات ارشد دولت، این تصمیم کل کمکهای امنیتی آمریکا به اوکراین را از ژانویه ۲۰۲۱ به ۱میلیارد و دویست میلیون دلار و از سال۲۰۱۴، زمانی که روسیه منطقه کریمه اوکراین را ضمیمه کرد، به ۳میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار می‌رساند.

خبرگزاری ریا نووستی: وزارت دفاع روسیه می‌گوید که وضعیت انسانی در اوکراین به‌سرعت رو به افول است و در برخی شهرها به نسبت فاجعه‌آمیزی رسیده است

رویترز - مقامات ارشد دولت: آمریکا کمکهای امنیتی جدید، کمکهای نظامی فوری برای اوکراین، از جمله سیستم‌های ضد زره، ضدهواپیما، و اسلحه‌های کوچک ارائه خواهد کرد.

رویترز - شرکت تصویربرداری ماهواره‌یی مکسار می‌گوید تصاویر جدید از ماریوپل در روز شنبه آسیب‌های گسترده به زیرساخت‌های غیرنظامی و ساختمانها در سراسر شهر، خسارت شدید به ساختمانهای مسکونی در ماریوپل را نشان می‌دهد.

رویترز - معاون نخست‌وزیر اوکراین: حدود ۱۳۰۰۰ اوکراینی روز شنبه از طریق کریدورهای بشردوستانه تخلیه شدند، اما کاروان در ترک ماریوپل ناکام ماند.

رویترز - دیده‌بان هسته‌یی سازمان ملل گفت که اوکراین روز شنبه به او گفته است که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای کنترل کامل و دائمی نیروگاه هسته‌یی زاپوریژژیا، بزرگترین نیروگاه هسته‌یی اروپا است، اما روسیه بعداً این موضوع را رد کرد.

رویترز - سرویس اطلاعاتی اوکراین می‌گوید که در پی شلیک روسیه به کاروان تخلیه در منطقه کی‌یف، هفت غیرنظامی کشته شدند. سرویس اطلاعاتی اوکراین روز شنبه روسیه را متهم کرد که به کاروانی از غیرنظامیان تخلیه شده از روستای پرموها در منطقه کی‌یف تیراندازی کرده است که منجر به کشته شدن هفت نفر شد. سرویس اطلاعاتی در بیانیه‌یی گفت: «پس از حمله، اشغالگران بقایای ستون را وادار کردند تا به سمت پرموها برگردند و آنها را از روستا خارج نمی‌کنند.

رویترز - گای پارمیلین، وزیر اقتصاد سوئیس: بانک‌های سوئیس هر ساعت به روز رسانی در مورد پیشرفت در اجرای تحریم‌ها علیه افراد و شرکتهای روسی ارائه می‌کنند و دولت قصد دارد به‌زودی مبلغ مسدود شده را گزارش دهد. سوئیس در یک تغییر سیاست زیاد از بی‌طرفی سنتی خود، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مردم و شرکتهای روسیه را پذیرفت و دستور داد که دارایی‌های روسیه در پاسخ به حمله‌اش به اوکراین مسدود شود.

رویترز - ریاست‌جمهوری فرانسه روز شنبه اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و اولاف شولتز صدراعظم آلمان با پوتین درباره جنگ در اوکراین گفتگو کردند. ماکرون روز جمعه در نشست سران اتحادیه اروپا گفته بود که او و شولتز پس از تبادل سه جانبه قبلی در روز پنجشنبه، در ساعات آینده با پوتین تماس جدیدی خواهند داشت.

رویترز - زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه: روسیه پس از متحمل شدن بزرگترین تلفات این کشور در چند دهه اخیر، نیروهای جدیدی را به اوکراین اعزام می‌کند.

 

نبرد تانکها در سراسر اوکراین در جریان است

نبرد تانکها در سراسر اوکراین در جریان است

 

شنود بی‌سیمی افسران روسی - همه‌اش مزخرف بود

سایت وزارت دفاع اوکراین ۱۱مارس۲۰۲۲:
شنود بیسیمی میان دو افسر روسی که وضعیت در اوکراین را توضیح می‌دهند:
الو الو:
لعنت بر این وضعیت
خسارات عظیم است وضعیت کلاً بهم ریخته است اوضاع در تمام کشور بهم ریخته است.
-خوب
-برادر تیموکا با من تماس گرفت وضعیت آنها هم به همین شکل است.
-او گفت که مقرات فرماندهی ما هیچ کاری نمی‌توانند بکنند. لعنی! تلفات بسیار عظیم است.
-معلوم شد که اینکار را برای نمایش انجام می‌داده‌ایم.
-ما فقط گزارش می‌کردیم ما سلامتیم.
- همه‌اش مزخرف بود ما از جمله رئیس‌جمهور این بار بسیار زیاده روی کرده‌ایم.
-صحبت در مورد تسلیحات جدید که به ریاست‌جمهوری معرفی شده بود مانند موشکهای آرماتاس و سایر چیزها ولی آنها فقط نمونه و الگو بوده است.
-آقای رئیس‌جمهور فکر می‌کرد که آنها کارآیی دارند.
-و بعد تصمیم گرفت که به اوکراین تجاوز کند و فکر کرد مردم اوکراین ظرف سه روز تسلیم می‌شوند.
-اما ما حتی یکی از آن تسلیحات لعنتی جدید را نداشتیم.
-ما فقط داشتیم بازی می‌کردیم و الآن در وضعیت موجود هستیم.
-ما فکر می‌کردیم که به‌لحاظ تکنیکی پیشرفته‌ایم ولی معلوم شد که همه آنها الگو هستند.
اما اوکراینی‌ها چیزهایی دارند که ما نداریم و مقادیر زیادی از آنها دارند. و نفرات ما را از پا انداخته‌اند.
-رومکا تأیید کرد که فرماندهی از تعداد تلفات شوکه شده است ۸۰۰۰ کشته در سه روز.
-تلفات انبوه داشته‌ایم. در افغانستان ما ۱۰هزار نفر در ۱۰سال تلفات داشتیم.
-واگنها پر از اجساد است.
- یادم نیست که چه کسی به من گفت ولی ولی ستونی با تجهیزات نظامی بود. مانند ستونی که از منطقه کالینینگراد (به اوکراین) فرستاده شده بود آنها کالینینگراد را ترک کردن‍د به مرز اوکراین رسیدند اما هیچوقت به مقصد نرسیدند تماماً منهدم شدند.
-بله بله بله حدود ۵۰۰نفر کشته شدند.
-نفرات ما اشتباه بزرگی کردن که ستونها را به داخل فرستادند برای همین بود که موشکهای دشمن توانست خسارات عظیمی بگیرد.
-...
-یک واحد جدید دارد تشکیل می‌شود و به اوکراین خواهد رفت. بله مهمات توپ بیشتری قرار است تکمیل شود (و به اوکراین فرستاده شود).
- من باید بروم
-خداحافظ

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d70d7b62-5131-4603-9dd3-15390cc0ffa2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات