728 x 90

هجدهمین روز از اعتراضات سراسری با حضور گسترده دانشجویان و دانش‌آموزان - گزارش خبری

اعتراضات هجدهمین روز در ایران
اعتراضات هجدهمین روز در ایران

در هجدهمین روز از قیام سراسری و در پی سرکوب دانشجویان صنعتی شریف امروز علاوه بر دانشجویان در سراسر کشور، در چندین شهر مردم و دانش‌آموزان نیز دست به تظاهرات زده و علیه خامنه‌ای شعار دادند. آنها با شعارهای گوناگون با  دانشجویان دانشگاه شریف ابراز همبستگی کردند.

قطعی اینترنت در این روز هم‌چنان برقرار بود و جوانان دلیر با ابتکارعمل توانستند از برخی از فعالیت‌هایشان تصاویری ارسال کنند. تصاویر دریافتی امروز ما شامل:

۱. تهران - دانشگاه پزشکی آزاد، دانشگاه تهران، دانشگاه منابع طبیعی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه پلی‌تکنیک، دانشگاه صنعتی سجاد، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه هنر و معماری، دانشگاه علامه طباطبایی، تظاهرات دانش‌آموزان و تظاهرات در خیابان ظفر، بلوار فردوس، خیابان شریعتی، تجریش، جردن و ...

۲. یزد - دانشجویان و اینترن‌ها

۳. اصفهان - دانشگاه صنعتی، دانشگاه اشرفی اصفهانی

۴. سقز - به آتش کشیدن بنر پاسدار سلیمانی

۵. سمنان - دانشگاه سمنان

۶. نجف آباد - دانشگاه نجف‌آباد

۷. مشهد - دانشگاه فردوسی، دانشگاه آزاد

۸. کرمانشاه - دانشگاه رازی، دانشگاه کشاورزی، دانشکده دامپزشکی

۹. شهر ری - جمع‌آوری کانکسهای انتظامی در هراس از جوانان دلیر

۱۰. بیرجند - دانشگاه بیرجند

۱۱. دشت مغان - دانشگاه پارس آباد

۱۲. شیراز - تظاهرات دانش‌آموزان، دانشگاه شیراز، ‏دانشگاه ارم

۱۳. زنجان - دانشگاه زنجان

۱۴. ارومیه - دانشگاه ارومیه

۱۵. دهگلان - اعتصاب بازاریان

۱۶. قم - دانشگاه قم

۱۷. تبریز - دانشگاه تبریز

۱۸. جهرم - دانشگاه علوم پزشکی

۱۹. کرج - تظاهرات دانش‌آموزان

۲۰. بندرعباس - دانشگاه علوم پزشکی

۲۱. یزد - دانشگاه علوم پزشکی

۲۲. گوهردشت - تظاهرات دانش‌آموزان

۲۳. کاشان - دانشگاه کاشان

۲۴. شهریار - تظاهرات دانش‌آموزان

۲۵. مریوان - تظاهرات دانش‌آموزان

۲۶. خرم‌آباد - تظاهرات مردمی

۲۷. سنندج - تظاهرات دانش‌آموزان

۲۸. ...

 

در مجموع از اعتصاب و تحصن و اعتراض در ۳۰دانشگاه گزارش دریافت کردیم.

هم‌چنین امروز شاهد حضور گسترده دانش‌آموزان در هجدهمین روز از قیام سراسری بودیم. تظاهرات دانش‌آموزان در تهران، شیراز، کرج، گوهردشت، شهریار، مریوان، سنندج و... برگزار شده است.

امروز در مجموع از ۱۶ مرکز استان تصاویری از تظاهرات و اعتراض به‌دستمان رسیده است.

 

حضور دیرهنگام خامنه‌ای

در هجدهمین روز از قیام سراسری خامنه‌ای برای روحیه دادن به نیروهایش در صحنه ظاهر شد. ترفند تکراری خامنه‌ای و اطلاعات منفور آخوندی این بود که با قرار دادن مجاهدین و مردم کردستان در کنار بقایای شاه و ساواک برای حمله به قیام و انقلاب دمکراتیک مردم زمینه‌چینی می‌کرد.

رهبر مقاومت در بخشی از پیامش تصریح کرد: «اگر خلیفهٔ ارتجاع با خط و نشان کشیدنهای امروزش، قصد ادامه و تشدید جنگ و سرکوب با ملت ایران دارد، در چهل و دومین سال سرخ‌فام مقاومت، پس از آن همه شکنجه و اعدام و قتل‌عام و بمباران، از جانب خلق اسیرمان صدباره تکرار می‌کنیم: ما زن و مرد جنگیم. این گوی و این میدان ...».

 

واکنش‌های خارجی:

سایت اشپیگل امروز نوشت: طبق اطلاعات اشپیگل، قرار است ۱۶نفر و سازمان از رژیم ایران در فهرست تحریم‌ها قرار گیرند.این پروژه توسط شش کشور اتحادیه اروپا آغاز شد. انتظار می‌رود وزرای خارجه اتحادیه اروپا به‌زودی درباره این طرح‌ها رأی‌گیری کنند.

دولت فدرال کانادا ۳۴مقام و نهاد رژیم آخوندی از جمله سپاه پاسداران و گشت ارشاد رژیم را تحریم کرده است. ملانی جولی، وزیر امور خارجه، روز دوشنبه فهرست تحریم‌ها را رسماً اعلام خواهد کرد که شامل ۲۵فرد و ۹ نهاد می‌شود.

به‌دنبال حمله نیروهای سرکوبگر رژیم آخوندی به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای و دستگیری شماری از دانشجویان، آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان در توئیتی حمله به دانشگاه شریف را محکوم کرد.

وزارت‌خارجه فرانسه روز دوشنبه در بیانیه‌یی «ادامه سرکوب بی‌رحمانه تظاهر کنندگان» در ایران را «قاطعانه» محکوم کرد.

انگلستان امروز دوشنبه کاردار رژیم ایران را به‌عنوان عالی‌رتبه‌ترین دیپلمات ایرانی حاضر در لندن به وزارت‌خارجه احضار کرد.

سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه از سازمان ملل متحد خواست تا با ایجاد «ساز و کار مستقل» درباره گزارشهای دریافتی از «جدی‌ترین جنایت‌ها» در ایران تحقیق کند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97555053-dcc2-4ebd-b68f-35f0899ca999"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات