728 x 90

نیویورک تایمز: یک مقام رسمی اتحادیه اروپا بیش از ۵۰۰ روز است در ایران زندانی است

یوهان فلودروس
یوهان فلودروس

بنا به گزارش نیویورک تایمز دوشنبه ۱۳شهریور، یک مقام رسمی اتحادیه اروپا از سوئد بیش از ۵۰۰روز است در ایران زندانی است. پرونده یوهان فلودروس (Johan Floderus) که بیش از یک سال مخفی مانده بود، به بخشی از دیپلماسی گروگانگیری ایران تبدیل شده است زیرا تهران به‌دنبال امتیازگیری از غرب است.
این شهروند سوئدی که برای دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا کار می‌کند، بیش از ۵۰۰روز در ایران زندانی است و او را به یک ابزار مهم برای تهران تبدیل می‌کند، زیرا تلاش می‌کند از غرب امتیاز بگیرد.
این دستگیری که بیش از یک سال توسط مقامات سوئد و اتحادیه اروپا مخفی نگه داشته شده، به نظر می‌رسد بخشی از الگوی در حال گسترش آن چیزی باشد که به «دیپلماسی گروگانگیری» ایران معروف شده است.
نیویورک تایمز با ۶نفری که از این پرونده آگاهی داشتند صحبت کرد. از ترس واکنش منفی برای صحبت در مورد آن. همه درخواست کردند نامشان فاش نشود، آنها دست داشتن آقای فلودروس در جاسوسی را تکذیب کردند.


روابط ایران و سوئد در وضعیت نادری قرار دارد. در ژوئیه سال گذشته، دادگاه سوئد، حمید نوری، مقام ارشد سابق قضایی ایران را به‌دلیل جنایات جنگی که در سال۱۹۸۸ در ایران مرتکب شده بود، به حبس ابد محکوم کرد.


 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1a1d821-6e9d-4471-a5da-2b9ff88aa132"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات