728 x 90

نیویورک تایمز: حمله پهپادی به تأسیسات تولید سانتریفوژ در کرج موفقیت‌آمیز بوده است

سازمان انرژی اتمی رژیم ایران
سازمان انرژی اتمی رژیم ایران

روزنامه نیویورک تایمز به‌نقل از منابع مطلع در داخل ایران نوشت ساختمان سازمان انرژی اتمی رژیم ایران در نزدیکی کرج با پهپاد کوچکی هدف قرار گرفته است.
نیویورک تایمز روز پنجشنبه ۳تیر، به‌نقل از یک فرد مطلع به این حمله نوشت: به‌نظر می‌رسد این پهپاد از داخل ایران و از مکانی نه چندان دور از ساختمان سازمان انرژی اتمی رژیم در کرج بلند شده و به این ساختمان برخورد کرده است. هنوز هیچ‌کس مسئولیت حمله به شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ رژیم ایران (تسا) در کرج را به عهده نگرفته است.

نیویورک تایمز در ادامه به‌نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا نوشت: حمله به تأسیسات تولید سانتریفیوژ رژیم ایران در فهرست پیشنهادی بود که اسراییل در اوایل سال۲۰۲۰ به مقام‌های ارشد دولت دونالد ترامپ از جمله مایک پومپئو، وزیر امور خارجه دولت ترامپ، و جینا هسپل رئیس سی آی ای به‌عنوان بخشی از طرح گسترده خود علیه برنامه هسته‌یی رژیم ایران ارائه کرده است.
به‌گفته رسانه‌های حکومتی رژیم ایران (تسا) در طراحی و تولید ماشینهای سانتریفوژ نسل جدید که با سرعت بسیار بالاتری غنی‌سازی اورانیوم را انجام می‌دهند نقش مهمی در پیشبرد برنامه هسته‌یی رژیم ایران دارد.

به‌نوشته نیویورک تایمز، برخلاف ادعای ایران مبنی بر خنثی کردن این حمله، عملیات موفقیت‌آمیز بوده و پهپادها توانسته‌اند به کارخانه حمله کنند. به‌گفته او، میزان خسارات احتمالی هنوز مشخص نشده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/597fb110-5d83-4510-8c07-6d808379c64e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات